گفت‌وگو

اقدامات جدی با رویکرد حل مساله در خصوص پرونده کثیر الشاکی پروژه یک تعاونی مسکن در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه

9:00 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۸۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اقدامات جدی با رویکرد حل مساله در خصوص پرونده کثیر الشاکی پروژه یک تعاونی مسکن در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ گفت: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و دادستان، مبنی بر مساعدت به شاکیان و رد اموال آن‌ها در مرحله دادسرا، در این پرونده نیز دادسرا از باب حفظ حقوق عامه ورود پیدا کرد و در این راستا سازنده جدیدی به پروژه اضافه و فعالیت آغاز شد. واحد‌هایی که مربوط به دستگاه قضایی بوده به زودی به تعداد زیادی واگذار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ مبنی بر توجه به خروجی اقدامات و فرمایشات همیشگی ریاست قوه قضاییه مبنی بر انجام اقدامات جدی با رویکرد حل مساله نسبت به درخواست‌های مردمی، اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در خصوص پرونده کثیرالشاکی مشهور به پروژه تعاونی مسکن بسیجیان قوه قضاییه که در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران در حال رسیدگی است با دعوت از رضا تبار، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ و تعدادی از مالباختگان به منظور اقناع مالباختگان و پاسخگویی قوه قضاییه به آنان و کمک به حل مشکل آنان در روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ جلسه‌ای ترتیب دادند که مشروح آن به شرح ذیل است.

رضا تبار معاون سرپرست دادسرای ناحیه ۵ در گفت‌وگو با میزان، درباره پرونده پروژه تعاونی مسکن بسیجیان قوه قضاییه اظهار کرد: پرونده‌ی دیگری که در دادسرای ناحیه ۵ مطرح است و کثیر الشاکی محسوب می‌شود. پرونده مربوط به تعاونی مسکن بسیجیان قوه قضاییه، تحت عنوان سپهر گستر است که نزدیک به ۱۵ سال از عمر پروژه این پرونده می‌گذرد.

وی افزود: پیمانکار اصلی در سال ۹۷ حدود ۱۰۴ واحد را به افراد دیگری واگذار کرد بنابراین پس از بررسی‌های انجام شده توسط دادسرا برای این پروژه در شعبه ۱۶ بازپرسی پرونده تشکیل شد و با توجه به اینکه متهم اصلی سنوات قبل از تشکیل پرونده متهم شده بود اقدامات لازم از سوی دادسرا در جهت شناسایی همدستان، اموال و سایر متهمین انجام شد به طوری که تعدادی از افراد دستگیر و در نهایت با قرار وثیقه آزاد شدند. 

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ اظهار کرد: متهم این پروژه ممنوع المعامله همچنین دستور توقیف حسابهایش نیز صادر شد.

تبار بیان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و دادستان، مبنی بر مساعدت به شاکیان و رد اموال آن‌ها در مرحله دادسرا، در این پرونده نیز دادسرا از باب حفظ حقوق عامه ورود پیدا کرد و در این راستا سازنده جدیدی به پروژه اضافه و فعالیت آغاز شد. واحد‌هایی که مربوط به دستگاه قضایی بوده به زودی به تعداد زیادی واگذار خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: در جهت پیشبرد پروژه از سوی دادسرا مکاتبات متعددی با مراجع ذیصلاح از جمله شهرداری، اداره گاز، اداره برق، اداره آب و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شد تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد و از تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری جلوگیری شود.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ اظهار کرد: در خصوص حل مشکل معارضین نیز سازنده جدید تعهد کرده تا به نحو ممکن نسبت به حل و فصل مشکلات این عزیزان اقدام کند و اخیرا نیز طی یک نامه ۵ روش را پیشنهاد داد که حسب دستور شورای بازپرسی به کلیه شاکیان ابلاغ شد که بررسی و اعلام نظر کنند تا اگر موافق هستند این موضوع حل شود و اگر توافق ندارند پرونده به دادگاه ارسال و از سوی دادگاه تعیین تکلیف شود.

تبار بیان کرد: در این پرونده نیز دادسرا در جهت حل مشکل مردم بیشتر از وظایف قانونی خودش عمل کرده تا مشکلات اعضای تعاونی و معارضین که اکثرا از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه هستند حل شود و از تردد مردم به دستگاه قضایی جلوگیری شود. امیدواریم این اقدامات در اسرع وقت منتهی به نتیجه مطلوب شود و این مشکل حل و اعضای تعاونی صاحب خانه و مسکن شوند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *