رئیس کل محاکم تهران با حضور در مجتمع قضایی شهید محلاتی به مشکلات مراجعان رسیدگی کرد

17:09 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۸۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل محاکم تهران با حضور در مجتمع قضایی شهید محلاتی به مشکلات مراجعان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین و مدیران قضایی_ستادی (معاون امور اجرای احکام، معاون امور کیفری و مدیر دفتر کل محاکم) در مجتمع قضائی شهید محلاتی با شهروندان و مراجعه‌کنندگان ملاقات و دستورات و ارشادات مقتضی را صادر کردند.

خبرگزاری میزان - یحیی جعفری در ادامه برنامه ملاقات‌های مردمی مستمر در مجتمع‌های قضائی ۲۴ گانه تهران بزرگ، این بار در برنامه‌ای از پیش اعلام شده به همراه معاونین و مدیران قضایی_ستادی (معاون امور اجرای احکام، معاون امور کیفری و مدیر دفتر کل محاکم) در مجتمع قضائی شهید محلاتی حضور یافت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در جریان این ملاقات که در ادامه دیدار‌های مردمی خود با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و همچنین آسیب‌شناسی روند‌ها و رویه‌های موجود در مجتمع‌های قضائی برگزار شد، در مجتمع قضائی شهید محلاتی با شهروندان و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردند و دستورات و ارشادات مقتضی را صادر کردند.

یحیی جعفری در این برنامه بیان کرد: دیدار مردمی از نزدیک و درون مجتمع‌ها که دسترسی به پرونده‌ها آسان است، موجب حل مشکلات به صورت سریع و دقیق می‌شود که رضایتمندی عمومی را نیز افزایش می‌دهد.

رئیس کل محاکم تهران گفت: حق اولیه اصحاب پرونده، دسترسی آسان به قاضی و مدیر است تا بتواند خواسته یا دفاع خویش را در فضای بی طرفانه مطرح کند، بدیهی است دسترسی‌ها نزد قاضی با حضور طرفین صورت می‌پذیرد.

جعفری در ادامه اظهار داشت: علل اطاله دادرسی در مرحله اجرای احکام و وجود موانع اجرا، موضوعات مهمی است که مردم را می‌رنجاند و مستلزم آسیب شناسی و رفع است.

وی گفت: ورودی بیش از حد پرونده‌ها به خصوص دعاوی حقوقی موجب سختی بیشتر کار قضایی شده است و اولین اقدام ضروری جهت برون رفت از وضع کنونی افزایش شعبه است که کمبود نیروی قضایی این امکان را از مدیریت سلب کرده است.

در برنامه‌ای دیگر رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در روز یکشنبه ۱ مرداد ماه در مجتمع قضایی شهید باهنر، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی نیز می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

در راستای سیاست‌های تحولی محاکم تهران در مسیر تحول و تعالی، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری بصورت برنامه ریزی شده با حضور در مجتمع‌های قضایی شهید مفتح، شهید کچویی، کارکنان دولت، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت، شهید صدر، خانواده یک، شهید مطهری، بعثت، شهید محلاتی و امام زاده قاضی صابر (ع)، مصلی تهران و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برنامه ملاقات مردمی داشته اند و پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *