کنست رژیم صهیونیستی لایحه اصلاح سیستم قضایی را تصویب کرد

8:28 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۸۴۱
کنست رژیم صهیونیستی لایحه اصلاح سیستم قضایی را تصویب کرد
کنست رژیم صهیونیستی با ۶۴ رای موافق در برابر ۵۶ رای مخالف لایحه محدود کردن اختیارات نظارتی دیوان عالی این رژیم را تصویب کرد.

خبرگزاری میزان - کنست رژیم صهیونیستی، اولین لایحه‌ای را تصویب کرد که اختیارات نظارتی دیوان عالی این رژیم را محدود کرده و به تنش‌ها بر سر طرح بحث‌برانگیز اصلاح سیستم قضایی آن می‌افزاید.

این لایحه با ۶۴ رای موافق در برابر ۵۶ رای مخالف به نفع محدودیت‌ها تصویب شد. این رای‌گیری با غلبه ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» بر مخالفان، هشدار داد این لایحه می‌تواند سیستم کنترل و تعادل کابینه صهیونیستی را از بین ببرد.

معترضان ضد کابینه قبل از رای‌گیری، که از دوشنبه تا ساعات اولیه امروز ادامه داشت، به زور از ساختمان کنست بیرون رانده شدند. آن‌ها روز دوشنبه در داخل ساختمان کنست برای اعتراض بر روی زمین نشسته بودند که از سوی حراست به بیرون رانده شدند.

بیانیه دفتر سخنگوی کنست که بعداً از سوی روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی منتشر شد گفت که پلیس از معترضان به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر اینکه آن‌ها به دنبال آسیب رساندن به نظم عمومی بوده‌اند، انتقاد کرده است.

معترضان بخشی از یک جنبش گسترده‌تر مخالف تلاش نتانیاهو برای تضعیف قدرت سیستم قضایی بودند که به ماه‌ها تظاهرات و بحران سیاسی برای رژیم صهیونیستی منجر شده است. 

این لایحه هنوز باید ۲ رای‌گیری دیگر را پشت سر بگذارد تا بتواند به قانون تبدیل شود. 

اما با کسب ۶۴ رای از میان ۱۲۰ کرسی کنست، به نظر می‌رسد ائتلاف افراطی نتانیاهو برای تصویب نهایی آماده است و در صورت وقوع این موضوع، اعتراضات احتمالا تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *