اردوگاه «جنین»؛ نقطه ترس رژیم صهیونیستی

11:14 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۲۴۳
اردوگاه «جنین»؛ نقطه ترس رژیم صهیونیستی
آنچه طی روزهای گذشته درباره تهاجم رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین روی داده یک اتفاق بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری میزان - این روز‌ها خبرهای بسیاری درباره «جنین» منتشر می‌شود. این شهر در شمال کرانه باختری اشغالی واقع شده و ریشه‌های عمیق آن در سرزمین فلسطین به مدت‌ها قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد. 

اردوگاه پناهندگان در سال ۱۹۵۳ به وجود آمد. اردوگاه «جنین» یک قطعه زمین کوچک در حدود یک کیلومتری غرب مرکز شهر «جنین» است که در مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع ساخته شده است؛ با این حال نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی را در خود جای داده است. 

آنچه درباره تهاجم رژیم صهیونیستی به این اردوگاه در هفته گذشته قابل توجه بود، تعداد نیرو‌های زمینی و استفاده از پهپاد‌ها و بالگرد‌ها بود که گفته می‌شود در چند وقت اخیر در کرانه باختری یک اتفاق بی‌سابقه بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تخمین زدند که بیش از هزار نظامی صهیونیست به کوچه‌های باریک و پرجمعیت این اردوگاه اعزام شده بودند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از توانایی فلسطینیان در جنین

این نشان می‌دهد که کابینه آپارتاید رژیم صهیونیستی واقعاً نگران توانایی فلسطینیان در «جنین:» است.

ارتش این رژیم با شروع عقب نشینی نیروهایش، مدعی شد که کارگاه‌های ساخت تسلیحات مقاومت را برچیده، سلاح‌ها را مصادره کرده و مراکز فرماندهی را منهدم کرده است.

آن‌ها قبلاً همین ادعا‌ها را عنوان کرده بودند، اما «جنین» موفق شده بود تا به پیشرفت خود و همچنین مقاومت ادامه دهد.

رژیم صهیونیستی ممکن است پیروزی ادعایی بر اردوگاه «جنین» را اعلام کرده باشد، اما این یک ادعای سطحی و شرم‎آور از سوی یکی از مجهزترین ارتش‌ها در برابر مبارزان آزادی عمدتا غیرنظامی خواهد بود که تقریباً هیچ تجربه یا آموزش جنگی ندارند.

توانایی‌های نظامی رژیم صهیونیستی، مقاومت «جنین» را که این رژیم از آن رنج می‌برد، از بین نخواهد برد.

افراطی‌گری صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

افراطیان رژیم صهیونیستی نژادپرستی، خشونت و اقدامات غیرانسانی بی‎پایان خود را نسبت به مردم فلسطین نشان داده‌اند.

کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» نشان می‌دهد که بیانگر سیاست مستقیم جنون افراط‌گرایی است که شهرک‌سازی در قدس اشغالی شرقی و کرانه باختری را یک موضوع وجودی می‌داند و اقدامات جنایتکارانه را ترویج می‌کند که جوهره این رژیم است.

اخراج فلسطینی‌ها از شهر‌ها و شهرک‌هایشان و محروم کردن آن‌ها از حقوق اولیه‎شان به عنوان سیاستی است که همواره در خدمت رژیم صهیونیستی بوده است. 

حملات به اردوگاه «جنین» و شیوه‌های مستمر گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها تعجب‌آور نیست.

حمله پلیس این رژیم به نمازگزاران و افراد معتکف در مسجد‎الاقصی و اخراج آن‌ها برای هجوم گروه‌های افراطی شهرک‌نشینان به مسجد چیزی جز جنایتی نبود که هر ساله در ماه مبارک رمضان و خارج از ماه رمضان تکرار می‌شود.

کشتار در «جنین:، گسترش شهرک‎سازی و حملات به اطراف الاقصی واقعیت اتحاد بین افراطیان صهیونیست و کابینه نتانیاهو است.

ادامه شهرک سازی و آزار و شکنجه فلسطینیان غیرقابل تردید است، همانطور که اصلاحات سیستم قضایی رژیم صهیونیستی اولویت دادن به افراطی‌گری را نشان می‌دهد. 

در حالی که بسیاری از خود شهرک‌نشینان که از کنترل رژیم صهیونیستی از سوی افراطیان بیم دارند و مخالفت خود را با اصلاح قضایی که کابینه نتانیاهو از طریق آن در تلاش است استقلال سیستم قضایی این رژیم را از بین ببرد، ابراز داشته‌اند، اما آن‌ها علاقه مشابهی به محکومیت نژادپرستی و خشونت رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها و دخالت کابینه این رژیم در نادیده گرفتن جنایات شهرک نشینان (مثلاً در حواره) یا توانمندسازی آن‌ها (به عنوان مثال یورش به مسجد الاقصی)، نشان نداده‌اند.

آن‌ها همیشه از چیزی که «حق خود» می‌خوانند حمایت می‌کنند و این در حالی است که خود آن‌ها و رژیم صهیونیستی همواره حق و حقوق مردم فلسطین را پایمال می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *