صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ وزیر پیشنهادی صمت از سوابق و برنامه‌های خود دفاع کرد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۰۷
کد خبر: ۴۷۸۹۱۹۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
چهارمین روز بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

خبرگزاری میزان - پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در روزهای گذشته صلاحیت وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امورخارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی و صمت توسط نماشندگان مجلس بررسی شده است.

در ادامه آخرین اخبار از آنچه در روز چهارم بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود را مرور خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی صمت: خودرو باید به سمت خصوصی‌سازی برود/ باید مشکلات ناشی از سیاست‌های پولی و بانکی مرتفع شود

محمد اتابک در ابتدای نشست علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه، ۳۰ مرداد مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود پرداخت و گفت: برنامه هفتم پیشرفت در بخش صنعت، معدن و تجارت در مسیر اشتغال پایدار و بهبود معیشت مردم گامی موثر است و هدف‌گذاری ما برای این وزارتخانه، تحقق اسناد و چشم‌انداز پیش رو است ضمن اینکه کسب جایگاه اول صنعتی به راحتی قابل دسترسی نیست و در سطح منطقه رسیدن به این جایگاه تلاش بسیاری می‌خواهد.

هم اکنون چالش‌های عمده و کلان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اعم از پایین بودن سهم بهره‌وری، چالش تأمین منابع مالی، ناپایداری روند نزولی تشکیل سرمایه ثابت و ناخالص در کشور وجود دارد. سیاست‌های پولی و بانکی در مسیر توسعه مشکلاتی ایجاد کرده که باید این مشکلات مرتفع شود. رقابت پذیری کم صنعت و واحدهای غیراقتصادی کوچک نیز از مشکلات دیگر عرصه صنعت، معدن و تجارت است.

بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه و سهم اقتصاد غیررسمی و قاچاق باعث مشکلات فراوانی شده و ارتقا بخش صنعت از بخش صادرات با توسعه بخش پیشران و حرکت از پمپ فروشی به سمت محصولات خام محور و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و افزایش خوداکتفایی و همینطور تقویت نشان‌های داخلی برای حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای می‌تواند کشور را به سمت رشد پیش‌بینی شده و رونق صنعتی سوق دهد.

 درخصوص واردات خودرو قانون ابلاغ شده است اما اعتقاد بنده بر این است که خودرو سازی باید به دنبال ارتقا کیفیت و بهتر شدن وضعیت ایمنی، همچنین بهبود وضعیت مصرف سوخت باشد تا بتواند رقابت کند. ضمن اینکه خودرو باید به سمت خصوصی سازی برود.

ما در بخش معدن با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که لازم است این مشکلات شناسایی شود و برنامه‌های مدونی برای حل مشکلات داریم. البته امیدوارم برگرداندن اعتبار و ارتقای شخصیت به معدن و معدن‌داری از اکتشاف و استخراج و فرآوری مواد خام برای کشور را بتوانیم انجام دهیم که تمام تلاش خود را در این زمینه با هماهنگی نمایندگان محترم انجام خواهیم داد.

موافقت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت علوم

سخنگوی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد که پس از بررسی برنامه‌های کتبی و شفاهی پیشنهادی «سیمایی صراف» و با توجه به اینکه وی متعهد به دستیابی به اهداف کمی و سنجه‌های عملکردی مصرح در قانون برنامه هفتم پیشرفت شد، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی این گزینه پیشنهادی برای پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اکثریت آراء موافقت کرده است.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *