صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز طلایی کاروان ایران با درخشش ووشو/ سیفی و منصوریان نقره داغ شدند/ تکواندو در حسرت طلا ماند

۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۶۵۰۷
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
کاروان ورزشی ایران در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز شد.

خبرگزاری میزان - در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو ورزشکاران کشورمان در ۱۰ رشته ورزشی (ووشو، تیراندازی، تکواندو، شمشیربازی، شنا، دوچرخه‌سواری، تنیس‌روی‌میز، والیبال ساحلی، بسکتبال و بسکتبال ۳ نفره) به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل آن کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز بود.

ووشوکاران ایران که روز گذشته با صعود به نیمه‌نهایی و قطعی کردن مدال‌های برنز خود روز درخشانی را پشت سر گذاشتند، امروز در فینال ۵ وزن به مصاف حریفان خود رفتند که ۲ طلا و ۴ برنز کسب کردند.

کاروان ورزشی شهید حججی که تا پایان روز چهارم موفق به کسب یک مدال طلا، ۵ نقره و ۹ برنز شده بود در پایان امروز با ۳ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز با ۲ پله صعود نسبت به روز گذشته به جایگاه نهمی صعود کرد.

*نتایج ورزشکاران ایران در روز پنجم بازی‌های هانگژو به شرح زیر است:

تکواندو:

آناهیتا توکلی حذف شد

در آخرین روز از رقابت‌های تکواندو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو آناهیتا توکلی نماینده وزن ۶۷+ کیلوگرم کشورمان در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر (۹ - ۲ و ۷ - ۲) آلن کریستی از فیلیپین را شکست داد، اما در ادامه برای مسجل شدن برنزش به مصاف اوسی پو وا ازبکستانی رفت که مغلوب حریفش شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این وزن ۱۱ هوگوپوش از کشور‌های ایران، ازبکستان، فلیپین، اردن، چین، قزاقستان، قطر، لبنان، چین تایپه، تاجیکستان، کره جنوبی حضور داشتند.

آرین سلیمی نقره‌ای شد

آرین سلیمی ملی‌پوش وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان کشورمان در این وزن با ۱۵ تکواندو کار از کشور‌های ازبکستان، چین تایپه، لبنان، اردن، فیلیپین، نپال، قزاقستان، قطر، پاکستان، افغانستان، کره‌جنوبی، عربستان، چین، ایران و بوتان همگروه بود.

سلیمی در مبارزه نخست خود توماس هارپر فیلیپینی را در ۲ راند از پیش رو برداشت. وی در مرحله بعد نیز حریف اردنی‌اش اردن را شکست داد. سلیمی موفق شد در مبارزه پای فینال با شکست لی مینگ از چین تایپه به فینال راه یابد.

ملی‌پوش تکواندو کشورمان در مصاف ژئو ژیانگ سونگ چینی در فینال با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد. در راند اول با برتری ۱۷ بر ۱۱ تکواندوکار چینی به پایان رسید، اما سلیمی در راند دوم به برتری ۱۹ بر ۱۳ دست یافت تا سرنوشت این دیدار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم نیز با نتیجه ۲۱ بر ۱۵ مغلوب حریف خود شد.

نهایتاً تیم‌های ملی تکواندوی مردان و بانوان ایران در حسرت کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو ماند.

تیم ملی تکواندو کشورمان در نهایت ۳ نقره و ۵ برنز توسط مرجان سلحشوری در بخش پومسه (برنز) و در بخش کیوروگی یا همان مبارزه توسط علیرضا حسینی‌پور، مهدی حاجی موسایی و آرین سلیمی (نقره)، متین رضایی، مهران برخورداری، مبینا نعمت‌زاده، ملیکا میرحسینی (برنز) موفق به کسب مدال شدند.

 

ووشو (ساندا):
دستِ منصوریان به طلا نرسید

در ادامه مسابقات ساندا در رشته ووشو، الهه منصوریان در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم بانوان به مصاف «یائه یائو لی» دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد.

بدین ترتیب منصوریان که صاحب عنوان قهرمانی جهان است، سومین مدال ووشوی ایران در این بازی‌ها را کسب کرد. پیش از این زهرا کیانی به مدال نقره و شهربانو منصوریان به مدال برنز رسیده بودند.

پناهی هم صاحب مدال نقره شد

شجاع پناهی در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم ساندای مردان به مصاف وانگ شوتائو از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد. 

پیش از این الهه منصوریان و زهرا کیانی به مدال نقره و شهربانو منصوریان به مدال برنز رسیده بودند.

سلیمی، دومین طلایی کاروان ایران لقب گرفت 

افشین سلیمی فینال وزن ۶۵- کیلوگرم ساندای مردان به مصاف «ساموئل ماربون» از اندونزی رفت و حریفش را ناک اوت کرد و صاحب مدال طلا شد.

این نخستین طلای ووشوی ایران و دومین طلای کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود.

محمدسیفی هم نقره‌ای شد

محسن محمدسیفی در فینال وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا مغلوب «فنگ هی» از چین شد و به مدال نقره بسنده کرد.

یوسف صبری سومین طلای ایران را ضرب کرد 

یوسف صبری در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و با شکست این حریفش صاحب مدال طلا شد.

پیش از این صبح امروز افشین سلیمی به مدال طلا و محسن سیفی، الهه منصوریان و شجاع پناهی نیز به مدال نقره رسیده بودند. ضمن اینکه روز گذشته زهرا کیانی در تالو به مدال نقره و شهربانو منصوریان در ساندا به مدال برنز دست یافته بودند.

 

 

شمشیربازی: 

سابر ایران به فینال هانگژو نرسید

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با ترکیب محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در حالی که از حریف ۳۰ بر ۲۵ عقب افتاده بود، اما در نهایت به پیروزی ۴۵ بر ۳۹ رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

نمایندگان ایران نبرد حساسی را در نیمه نهایی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برابر چین میزبان پشت سر گذاشتند که در نهایت با شکست همراه بود.

شاگردان امین قربانی در حالی ۸ امتیاز از تیم میزبان عقب افتاده بودند که در امتیاز ۲۸ کار را به تساوی کشیدند و سپس حتی از شمشیربازان میزبان با وجود جو سالن و تشویق بی امان تماشاگران پیش افتادند.

اما پس از تساوی دوباره در امتیاز سی ام، تیم چین با تعویض ملی پوش خود ضربه‌های موفق تری زد.

در نهایت این مبارزه ۴۵ بر ۴۱ تمام شد.

پیش از این تیم ملی ایران مدال برنز مشترک خود را قطعی کرده بود.

دیگر دیدار نیمه نهایی بین کره جنوبی و قزاقستان برگزار شد و کره با برد به فینال رسید تا حریف چین برای نبرد قهرمانی شود.

 

 

تیراندازی:

تیراندازان کشورمان حذف شدند

در پنجمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تیراندازان کشورمان در تپانچه ۱۰ متر مردان به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند.

جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی نمایندگان ایران در این بخش بودند که جوهری‌خو، نهم، پورحسینی، هجدهم و فروغی بیست‌وششم شدند.

جوهری‌خو با امتیاز ۵۷۸ در رده نهم ایستاد و شانس حضور در فینال را از دست داد. پورحسینی و فروغی هم به ترتیب ۵۷۵ و ۵۷۳ امتیاز کسب کردند.

در بخش تیمی هم تیم ایران به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

محسن نصر اصفهانی به عنوان سرمربی تیم ملی و ناصر رسولی به عنوان سرپرست تیم تپانچه کشورمان را همراهی می‌کنند.

 

شنا:

افقری در ۵۰ متر پروانه ششم شد

مهرشاد افقری  نماینده شنای ایران در بخش ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ۲۴:۶۷ ششم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و نتوانست به فینال این بخش راه یابد.

وی در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشور‌های آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، اردن و هنگ‌کنگ همگروه بود. نماینده قزاقستان با زمان ۲۳:۶۵ در این گروه اول شد.

 

تنیس روی میز:

تنها نماینده تنیس روی میز بانوان حذف شد 

شیما صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی آسیایی امروز (پنجشنبه) در نخستین دیدارش به مصاف «هایاتا» از ژاپن رفت که با نتیجه ٣ به صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. صفایی سه گیم این دیدار را با نتایج ١١ به یک، ۱۱ به ۴ و ١١ به ۶ واگذار کرد. 

در چارچوب دیدار‌های انفرادی تنیس روی میز، امیرحسین هدایی روز گذشته برابر حریفی از تاجیکستان پیروز شد.

عصر امروز نیز نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم به مصاف «علی نور» از عربستان می‌رود و امیرحسین هدایی با «آیساک کوئنک» از سنگاپور رقابت خواهد داشت.

همچنین تیم دوبل ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، به مصاف تایلند رفت. در این مرحله، برادران عالمیان با نتیجه ٣ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک هشتم صعود کرد.

گیم نخست این دیدار با برتری ١١ بر ٨ برادران عالمیان به پایان رسید، آن‌ها در گیم دوم هم ۱۴ بر ١٢ پیروز شدند و گیم سوم را هم با برتری ١٢ بر ١٠ خود تمام کردند.

پیروزی نوشاد عالمیان در نخستین گام

نوشاد عالمیان در نخستین بازی خود در مرحله ۱/۱۶ پایانی به مصاف الخدراوی از عربستان رفت و مقتدرانه ۴ بر ۱ به برتری دست یافت.

عالمیان در گیم نخست ۱۱ بر ۵ پیروز شد، گیم دوم را با نتیجه ۱۱ بر ۷ به این حریف واگذار کرد و در ادامه در سه گیم متوالی با نتایج ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۴ و ۱۱ بر ۳ توانست پیروز این میدان باشد و گام به مرحله ۱/۸ نهایی مسابقات انفرادی بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بگذارد.

نوشاد عالمیان در این مرحله به مصاف هاریموتو دارنده رنکینگ چهار دنیا از ژاپن خواهد رفت.

صعود هدایی به مرحله یک هشتم

در ادامه مسابقات تنیس روی بازی‌های آسیایی در مرحله یک شانزدهم نهایی بخش انفرادی، امیرحسین هدایی به مصاف "ایساگ کونگ" از سنگاپور رفت و با نتیجه ۴ بر ٢ به برتری دست یافت.

هدایی که روز گذشته حریف تاجیکستانی را شکست داده بود، با کسب برتری در رقابت امروز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. 

هدایی در این مرحله با برنده بازی "ظهور فیضان" از پاکستان و "لی یانگ جو" از چین تایپه رقابت خواهد داشت.

 

دوچرخه‌سواری:

لبیب در خلق شگفتی ناکام ماند/ چهارمی باارزش ایران در اومنیوم

از امروز صبح (پنجشنبه) مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بازی‌های آسیایی آغاز شد و علی لبیب تنها نماینده کشورمان در بخش مردان رقابت خود را در ماده اومنیوم استارت زد. 

رشته اومنیوم شامل ۴ ماده اسکرچ، ممپوریس، دورحذفی و دور امتیازی است.

لبیب در ماده اسکرچ دهم شد، در تمپوریس به مقام ششمی رسید، در دورحذفی هفتم و در نهایت با ۱۲۵ امتیاز به مقام چهارم دست یافت.

چهارمی لبیب در شرایطی رخ داد که ابتدا عنوان شد نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شده، اما پس از بازنگری امتیازات خط‌ها توسط داوران امتیاز یکی از خط‌ها به رکابزن اماراتی داده شد و نماینده کشورمان را از کسب مدال برنز به مقام چهارمی تبدیل کردند.

تیم دوچرخه سواری کشورمان با ۲ نماینده اعزامی خود به باز‌ی‌های آسیایی تاکنون به یک مدال باارزش برنز توسط فرانک پرتوآذر و چهارمی توسط علی لبیب دست یافته است.

والیبال ساحلی:

دست تیم ملی والیبال ساحلی به مدال نرسید 

در دیدار رده‌بندی مسابقات والیبال ساحلی تیم ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف قزاقستان یک (دیمیتری یاکوولو – سرگی بوگاتو) رفت و ۲ بر صفر مغلوب حریف شد و از کسب مدال بازماند.

ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای ۲۵ بر۲۳ و ۲۸ بر۳۰ نتیجه را واگذار کردند تا از دریافت مدال برنز باز بمانند و این جدال دشوار به نفع قزاقستان به پایان برسد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در این دوره بازی‌ها برای نخستین بار در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها حضور یافته بود.

بسکتبال ۳ نفره:

ترکمنستان مغلوب ایران شد

شاگردان لوکا کاروالیو این بار موفق شدند ترکمنستان را با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ شکست دهند و به دور بعد راه یابند. تیم ایران در بازی اول به کره جنوبی باخته بود، اما پس از آن ژاپن و مالدیو را شکست داد. در نهایت نیز پس از غلبه بر ترکمنستان راهی دور بعد شد. حریف بعدی ایران فردا مشخص می‌شود.

تیم بسکتبال سه نفره ایران با ترکیب احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده است.

تیم کشورمان در گره B این رقابت‌ها با تیم‌های کره جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان هم‌گروه بود.

بسکتبال:

ایران از سد عربستان گذشت 

تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه ۸۱ بر ۶۶ تیم عربستان را شکست داد.

ایران با ترکیب متین آقاجانپور، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، نوید رضایی‌فر و میثم میرزایی به میدان رفت.

نوید رضایی‌فر در این بازی با کسب ۱۵ پوئن امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *