مسکو پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق را رد کرد

18:21 - 16 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۸۵۷
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق که از سوی آمریکا و انگلیس فرانسه تهیه شده واکنش نشان داده و گفته است : آمریکا و برخی دیگر از کشورها بر اساس اخبار جعلی، پیش‌نویس این قطعنامه را ارائه داده‌اند.
واکنش وزارت خارجه روسیه به پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق که از سوی آمریکا و انگلیس فرانسه تهیه شده واکنش نشان داده و گفته است : آمریکا و برخی دیگر از کشورها بر اساس اخبار جعلی، پیش‌نویس این قطعنامه را ارائه داده‌اند.

«ماریا زاخارووا» گفت: دیده‌بان حقوق بشر سوریه نمی‌تواند منبع قابل اعتمادی برای گزارش‌ها و اخبار باشد چرا که پیش از این نیز بارها گزارش‌های نادرستی درباره اوضاع داخلی سوریه ارائه داده است.

زاخارووا در ادامه ضمن بیان این مطلب که روسیه این قطعنامه پیشنهادی را رد می‌کند گفت: این قطعنامه پیشنهاد شده از سوی غرب، از ماهیت ضد سوری این کشورها نشأت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه خواستار انجام تحقیقات کامل درباره اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب شد.

در پی حمله شیمیایی روز سه‌شنبه به منطقه خان‌شیخون استان ادلب دولت های آمریکا، انگلیس، و فرانسه در اقدامی هماهنگ پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه دولت سوریه به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده‌اند.

یک منبع نزدیک به نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: آمریکا، انگلیس، و فرانسه قطعنامه مشترکی را درباره استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب سوریه را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کرده‌اند.

ارتش روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دخالت جنگنده‌های این کشور در حمله شیمیایی به شمال غربی ادلب را به شدت تکذیب کرد.

با این حال گروه‌های تروریستی در سوریه و حامیان غربی آنها در همان ساعات اولیه در خط خبری هماهنگ مدعی شدند که دولت سوریه این حمله شیمیایی را انجام داده‌است.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *