رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: اقدام‎های ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود

14:47 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۱۹
کنعانی: اقدام‎های ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که در روز جهانی زمین پاکپ باید رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری محکوم شود.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زمین پاک، ابراز امیدواری کرد که در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به‌عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین شدیدا محکوم شود؛ وی نوشت:

ما درخت افکن نه‌ایم آن‌ها گروهی دیگرند
با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!
"شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی"

روز جهانی زمین پاک را گرامی می‌داریم؛ احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است؛ مقابله با فجایع طبیعی زیست‌محیطی و پیامد‌های مخرب آن‌ها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گردوغبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با دیگر کشورها است.

در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به‌عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیدا محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شود برای توقف فوری تمامی انواع جنایت‌ها و اقدام‌های ضدانسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *