انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی چگونه است؟

10:15 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۱۳۶
انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی چگونه است؟
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در سه ایالت از پنج ایالت کلیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقایسه با جو بایدن پیشتاز است.

خبرگزاری میزان - گروه سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که صورت‌حساب‌های حقوقی او را پرداخت می‌کند، گزارش داد که در ماه مارس (اسفند/ فروردین) ۳.۶ میلیون دلار برای وکیل هزینه کرده است.

به گفته این گروه هزینه‌های حقوقی ترامپ باعث کاهش بودجه کارزار انتخاباتی ترامپ برای ورود دوباره به کاخ سفید می‌شود.

این در حالی است که ترامپ در جمع‌آوری کمک‌های مالی از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا عقب مانده است.

ترامپ با چهار محاکمه جنایی روبرو است. این در حالی است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا کارزار پرهزینه‌ای را برای به چالش کشیدن بایدن دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳) به راه انداخته است. 

یکی از چهار محاکمه جنایی ترامپ از چند روز قبل آغاز شده است.

گروه Save America تحت مدیریت ترامپ، که این هزینه‌ها را به کمیسیون انتخابات فدرال گزارش کرد، عمدتا از کمک‌های مالی کوچک جمع‌آوری شده هزینه می‌کند؛ اگرچه منابع مالی موجود ممکن است رو به کاهش باشد.

این گروه که جدا از ستاد انتخاباتی ترامپ است، قبل از اعلام نامزدی ترامپ بزرگترین گروه جمع‌آوری کمک‌های مالی او بود. این گروه گزارش داد که در ماه مارس تنها کمی بیش از ۱۰ هزار دلار از کمک‌کنندگان دریافت کرده است. 

در حالی که Save America جزئیاتی درباره میزان هزینه‌های خود برای هر یک از پرونده‌های حقوقی ترامپ فاش نکرده، اما پرونده‌های آن نشان می‌دهد که از آغاز سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۹ میلیون دلار برای موضوعات حقوقی هزینه کرده است. 

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی رسانه‌ها، جو بایدن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ توانسته حدود ۱۶۶ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کند. این در حالی است که دونالد ترامپ در همین دوره توانسته تنها حدود ۹۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کند.

این آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ در مجموع (از آغاز کارزار‌های انتخاباتی) به ترتیب ۳۶۸ میلیون دلار و ۲۱۹ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرده‌اند.

وضعیت بهتر ترامپ در ایالت‌های کلیدی

نگاهی دقیق به نظرسنجی اخیر در پنج ایالت کلیدی، رقابت تنگاتنگی را نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سه ایالت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق عقب‌تر است. بایدن در دو ایالت دیگر تساوی تقریبی کسب کرده است.

نیوزویک، نوشت: اگرچه بایدن در برخی از نظرسنجی‌های جدید در سطح ملی و ایالتی به پیروزی‌هایی در برابر ترامپ دست یافته است، اما نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ احتمالا در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های کلیدی مشخص خواهد شد.

بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ ترامپ را در آریزونا شکست داد و تنها ۰.۳ درصد آرا بیشتر (۴۹.۴ درصد در مقایسه با ۴۹.۱ درصد) را به خود اختصاص داد. در حال حاضر و براساس نظرسنجی‌ها وضعیت فعلی در آریزونا به نفع ترامپ است. نتایج نظرسنجی ریل‌کلیر‌پالیتیکس نشان می‌دهد که ترامپ با حدود ۴.۵ امتیاز (۴۹ درصد در مقایسه با ۴۴.۵ درصد) از بایدن جلوتر است. 

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی فاکس نیوز/بیکن ریسرچ/شاواند ریسرچ نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف ۶ درصدی از بایدن پیشی گرفته است.

ترامپ همچنین در ایالت میشیگان نیز ۳.۳ درصد در مقایسه با بایدن حمایت بیشتری کسب کرده است.

کلینتون: ترامپ می‌خواهد مخالفان خود را بکشد 

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ترامپ می‌خواهد مخالفان خود را بکشد و زندانی کند.

کلینتون که در سال ۲۰۱۶ در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل ترامپ شکست خورد، گفت که بر این باور است که وقتی نوبت به رقابت مجدد میان بایدن و ترامپ می‌رسد، همچنان از رئیس‌جمهور فعلی حمایت می‌کند. 

به گفته وی، بایدن شخصی موثر و دلسوز و کسی است که می‌خواهد از دموکراسی ما محافظت کند. از سوی دیگر ترامپ یک مستبد با تبعیت از الگوی دیکتاتوری است.

هیلاری کلینتون، گفت: آن‌ها می‌گویند که جو بایدن پیر شده است؛ حق با آنهاست؛ جو بایدن پیر است، اما او همچنین موثر، دلسوز و به فکر مردم است. دونالد ترامپ هم پیر است و هم ۹۱ کیفرخواست جنایی فدرال علیه او وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *