انتخابات آمریکا|

قاضی آمریکایی درباره تکرار شورش ۶ ژانویه هشدار داد؛ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها

9:52 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۹۵۵
قاضی آمریکایی درباره تکرار شورش ۶ ژانویه هشدار داد؛ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها
نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با وجود پرونده‌های جنایی و ادامه روند محاکمه از آرا بیشتر در مقایسه با جو بایدن برخوردار است.

خبرگزاری میزان - نتایج نظرسنجی کالج امرسان نشان می‌دهد که دونالد ترامپ همچنان در کسب حمایت رای‌دهندگان در مقایسه با جو بایدن پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۵۱.۵ درصد شرکت‌کنندگان به ترامپ و ۴۸.۵ درصد به بایدن رای داده‌اند.

نتایج نشان می‌دهد که ترامپ از ۳ درصد حمایت بیشتر در مقایسه با جو بایدن برح. ردار است.

پیشتازی ترامپ در حالی است که روند محاکمه او در موضوع پرداخت‌های غیرقانونی در جریان است. 

هشدار‌ها درباره وقوع دوباره شورش ششم ژانویه

یک قاضی واشنگتن در مورد اتفاقات مانند شورش ۶ ژانویه هشدار شدیدی صادر کرد.

تانیا چوتکان، قاضی منطقه‌ای آمریکا، اسکات میلر، رئیس سابق گروه افراطی «پسران مغرور» را که در تلاش برای یورش به ساختمان کنگره با چندین افسر پلیس درگیری شده بود، به ۶۶ ماه زندان محکوم کرد. 

این یکی از طولانی‌ترین احکامی بود که چوتکان صادر کرده است. 

چوتکان، که انتظار می‌رود ریاست دادگاه جنایی دونالد ترامپ به دلیل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را برعهده داشته باشد، گفت: این شورش ممکن است دوباره اتفاق بیفتد. افراط‌گرایی در این کشور زنده و در جریان است. تهدیدات خشونت‌آمیز همچنان ادامه دارد.

برنامه جمهوری‌خواهان برای استخدام ۱۰۰ هزار ناظر انتخاباتی

کمیته ملی جمهوری‌خواهان و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ابتکار جدیدی را برای اعزام هزاران نفر برای نظارت بر شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

حزب جمهوری‌خواه در نظر دارد ۱۰۰ هزار داوطلب را برای نظارت بر روند رای‌گیری و گزارش تخلفات و همچنین وکلا برای ارائه خدمات واکنش سریع در صورت وجود مشکلاتی در شمارش آرا استخدام کند.

لارا ترامپ (عروس دونالد ترامپ)، رئیس مشترک کمیته ملی جمهوری‌خواهان، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: کمیته صد‌ها کارمند نظارت بر صحت انتخاباتی را استخدام می‌کند؛ حزب ما هزاران ناظر دیگر را برای محافظت از آرا در سال ۲۰۲۴ استخدام خواهد کرد.

خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ

فردی خود را در برابر دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نیویورک به آتش کشید.

این فرد مکس آزارلو ۳۷ ساله و اهل فلوریدا بود و خود را یک خبرنگار تحقیقی معرفی کرده بود.

این فرد هفته قبل از فلوریدا به نیویورک رفته بود و هیچ سابقه کیفری نداشت. او پیش‌تر در صفحه وب‌سایت خود درباره خودسوزی احتمالی‌اش نوشته بود: این خودسوزی اقدامی اعتراضی است که در واکنش به یک تئوری توطئه فراگیر با عنوان «تاریخ حقیقی جهان، نسخه کارنوال تسخیر شده» انجام می‌شود.

او نوشته بود: من این اقدام حداکثری اعتراضی را برای جلب توجه به یک کشف مهم و ضروری انجام می‌دهم؛ ما قربانی یک توطئه تمامیت‌خواه هستیم. دولتمان به همراه متحدانش می‌خواهند یک کودتای آخرالزمانی فاشیستی بر پا کنند.

دونالد ترامپ روز جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود حاضر شد.

این دادگاه برای رسیدگی به پرونده پرداخت حق‌السکوت از سوی دونالد ترامپ تشکیل می‌شود. طی جلسات دادگاه به این اتهام رسیدگی می‌شود که او به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پول داده تا مانع از افشای رابطه جنسی ادعایی با او شود؛ این اتهام به بحبوحه آغاز رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ مربوط است.

با تکمیل شدن هیئت منصفه، این دادگاه براساس تصمیم قاضی می‌تواند از روز دوشنبه کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *