«دیپلماسی قضایی»؛ گفتمانی برای بهره‌مندی ملت از امنیت/ بخشی از آمیختگی‌های کشورها به موضوعات حقوقی و قضایی منتهی می‌شود

15:37 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۳۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با «عمان، بلغارستان، سوئد، اسلواکی و گینه‌کوناکری» در مجلس گفت: گفتمانی که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره دیپلماسی قضایی مطرح کردند به واقع برای دستیابی به حد بالاتری از امنیت و منافع برای آحاد ملت ایران است که این امر می‌تواند منتهی به لوایحی شود که در قالب آن لوایح همکاری قضایی میان کشور‌ها مد نظر قرار گیرد.
عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به طرح موضوع گفتمان «دیپلماسی قضایی» که اخیراً از سوی رئیس دستگاه قضا در دیدار با سفرای خارجی مطرح شده است، گفت: به دلیل پیچیدگی و گستردگی روابط بین ملت‌ها و مراودات زیادی که در عرصه‌های مختلف تجاری، گردشگری، مباحث مرتبط با خدمات فنی و مهندسی و نظایر آن انجام می‌شود، بسیاری از کشور‌ها با یکدیگر آمیختگی‌های متعددی پیدا کرده‌اند.
 
وی تأکید کرد: بخشی از این آمیختگی‌ها به موضوعات حقوقی و قضایی منتهی می‌شود که علاوه بر مباحث کنسولی موضوعات مرتبط با حوزه تجارت، اقتصاد و توافقات و قرارداد‌ها و نظایر آن را هم در برمی‌گیرد.

رئیس کمیته «دیپلماسی اقتصادی» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بنابراین اگر کشور‌ها بتوانند در عرصه اقتصادی و قضایی همزمان و توأمان فعالیت‌هایی را انجام دهند می‌توانند به حد بالاتری از منافع برای آحاد ملت‌های خودشان برسند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با «عمان، بلغارستان، سوئد، اسلواکی و گینه‌کوناکری» در مجلس تصریح کرد: گفتمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره دیپلماسی قضایی مطرح کردند به واقع برای دستیابی به حد بالاتری از امنیت و منافع برای آحاد ملت ایران است که این امر می‌تواند منتهی به لوایحی شود که در قالب آن لوایح همکاری قضایی میان کشور‌ها مد نظر قرار گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *