سه ضرورت برنامهسازی در سال جدید
- طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران شبکه بویژه و مدیران گروههای اجتماعی، اقتصاد و دانش، معارف اسلامی، کودک و نوجوان، خانواده، سیاسی و تهیهکنندگان، عوامل اصلی و مجریان برنامههایی، چون «بچه محل»، «غیر محرمانه»، «در انتهای الوند» «زندهباد زندگی»، «طبیعت ۳۶۰ درجه»، «از آسمان»، «مسابقه تلفنی دو در دو»، «مسابقه محاکات»، «دوقلوها»، «کاغذبازی»، «دهکده بچه ها»، «عصر خانواده»، «مثبت خانواده»، "کام شیرین" «دست کی بالا»، «میخچه» و ... در محل آمفیتئاتر این شبکه برگزار شد،
مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه امسال یک نوروز مهدوی را پیش رو داریم، بیان داشت: آغاز سال آتی عید در عید است. فروردین دل افروز در گردش شمسی و شعبانِ پرسرور در گردش قمری با هم انطباق پیدا میکنند. در چنین تقارنی و با توجه به شرایطی که بر کشور، منطقه و جهان میرود، ایحاد حال خوب و خوشوقتی به نوعی منتهی به افزایش سرمایهای اجتماعی است و ضرورت اول جامعه ایرانی خواهد بود.
وی با تاکید بر نقش رسانه در ایجاد احوال نیک و لحظات خوش در زندگی امروزِ مردم تصریح کرد: باید بکوشیم درافزایش سرمایه اجتماعی پیروز میدان باشیم و این نمیشود مگر آنکه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشوقتی کنند. جعفری جلوه اشاره کرد: تفاوت است بین خوشبختی و خوشوقتی و من به عمد از«واژه خوشوقتی» استفاده میکنم و این شعار و حرف گزافی نیست و در این راستا رسانه وظیفه مهمی بر عهده دارد. کاری که تا کنون هم به میزان قابل اعتنایی انجام داده است و البته بیش از آنچه تا امروز رخ داده همچنان بر عهده و ذمه ما ست.
مدیر شبکه دو ادامه داد: امسال شرایط ویژهای وجود دارد، اینکه در آغاز گام دوم انقلاب و در سال ۱۴۰۰ در یک پیچ مهم تاریخی در سطح منطقهای و جهانی قرار داریم، آنهم در این جهانِ کرونازده که بر دغدغهها افزوده که امیدها را کاسته، اینها همه وظیفه خوب کردن حال مردمان را هر چه بیشتر بر فعالان رسانه واجب میکند.
مدیر شبکه دو به رونق اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورت دوم اشاره کرد و افزود: طرح و ایده اقتصاد مقاومتی به عنوان یک امر کلیدی سالهاست در دستور کار است، اما همچنان نیازمند جان گرفتن و رونق گرفتن بیشتر است. جامعه ما نیازمند قوتی فراتر در حوزه اقتصادی است. اگر به لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری داشتیم امروز مواجههمان با نظامات سلطه در سراسر جهان با شرایط بهتری رخ میداد. البته ایرانیان مردمی عزتمند هستند و اغلب در شرایط سخت اقتصادی هم از مبارزه دست نکشیده اند، لکن اگر شرایط اقتصادی بهتر میبود به سهولت بیشتری میتوانستیم در چالشها به جهان پاسخ دهیم.
جعفری جلوه در ادامه به انتخابات پیشرو به عنوان مقطعی حساس اشاره کرد و گفت: ضرورت سوم هم برآمدن یک دولت کارآمد و کاربلد از متن یک انتخابات پرشور است، انتخاباتی که در پیش است و جایگاهی حیاتی در سرنوشت و زندگی جمعی و فردی ما دارد.
وی افزود: این سه ضرورت اقتضا میکرد که در نشست پایان سال خدمت دوستان برنامهساز، اهمیتشان را یادآوری کرده و خود و عزیزان را به تلاش موثرتر در عرصههای یاد شده فرا بخوانم.
مدیر شبکه همچنین یادآور شد: انشاا... بتوانید در برنامههایی که در پیش دارید در فروردین و نوروز ۱۴۰۰، رمضانی که در پیش است و نهایتا در پایان فصل بهار و خردادماه که انتخاباتی تعیین کننده در این سرزمین در پیش خواهد بود، به نحوی موثر ظاهر شوید. البته کار ما صرفاً در این مقطع یاد شده نیست، این یک مرحله عبور و گذار و البته تعیین کننده است. ما برای کلیت سال ۱۴۰۰ و سالیان پیشرو باید برنامهریزی و اندیشه بلندی داشته باشیم.
جعفری جلوه با اشاره به تولید برنامههای مختلف با هدفی مشترک اظهار داشت: رسانه رنگینکمانیست از برنامههای مختلف، ظاهرا با رنگهای متفاوت، اما با اهداف واحد ومشترک. مقصد همهبرنامههای، طنز و جد ما باور خویشتن، احساس هویت و افزایش تعلق جمعی به دین، آیین سرزمین دیرپای ما ایران است و در این عرصه تفاوتی بین ساختارها و طعمهای مختلف برنامهسازی نیست. از این رو همه تهیهکنندگان وبرنامهسازان زحمات ارزشمندی را در این راه میکشند و شایسته قدردانی هستند.
وی در پایان یادآور شد: خود و شما را در سال ۱۴۰۰ به یک تلاش گرم، صمیمانه، همافزا، بیشتر و بهتر در شبکه دو سیما که شعارش زندگیست و تحت عنوان «شبکه زندگی» شناخته میشود، دعوت میکنم. در سال آینده باید در برنامهریزیها و برنامه سازیهای مان با توجه به نکات و ضرورتهای اشاره شده جدول پخشی سهلتر، دلنشینتر و موثرتر از گذشته را سامان دهیم.
در پایان این جلسه در فضایی صمیمی ضمن شنیدن صحبتهای تهیهکنندگان حاضر در مراسم، از این برنامهسازان تقدیر و قدردانی صورت گرفت.