تحولات آمریکا؛ پیوستن مجدد به شورای حقوق بشر سازمان ملل

8:49 - 20 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۰۷۸
گزارش ها از بازگشت مجدد آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل پس از خروج از سوی دونالد ترامپ حکایت دارند.
با نزدیک شدن زمان برگزاری دادگاه استیضاح دوم «دونالد ترامپ»، اظهارنظر‌ها در مورد نتیجه دادگاه شدت یافته است. این در حالی است که دولت «جو بایدن» عمیقا درگیر موضوع شیوع بیماری «کرونا» است.
 
به گزارش «آسوشیتدپرس، اسپوتنیک، فاکس نیوز و هیل»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:
 
- ۵۶ درصد مردم آمریکا خواهان محکومیت ترامپ در دادگاه سنا هستند: براساس نظرسنجی مشترک «ان بی سی نیوز» و «ایپسوس»، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی می‌خواهند ترامپ در دادگاه استیضاح محکوم شده و از داشتن مناصب فدرال در آینده محروم شود.
 
براساس این نظرسنجی از هر ۱۰ دموکرات ۹ نفر از محکومیت وی در دادگاه و محروم شدنش از تصدی مناصب فدرال حمایت می‌کنند.
 
این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۲ درصد مردم آمریکا، حزب جمهوریخواه را دارای افراد رادیکال بیشتری می‌دانند.
 
- پیوستن مجدد آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل: گزارش‌ها از پیوستن مجدد آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل حکایت دارند. این خبر را روز دوشنبه «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و یک دیپلمات آمریکایی مستقر در ژنو اعلام می‌کنند.
 
آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌تواند فقط وضعیت ناظر بدون رای را داشته باشد.
- جولان جدی کرونا تا تابستان: بایدن در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرد پیش بینی می‌شود ایمنی گله‌ای در برابر کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ به دست نیاید. براساس بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای جهش یافته در انگلیس در هر ۱۰ روز در آمریکا ۲ برابر می‌شود.
 
- پاول امکان محکومیت ترامپ در سنا را صفر خواند: «رند پاول»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد شانس محکوم شدن ترامپ در دادگاه استیضاح سنا برابر صفر است.
 
- نظر گراهام در مورد تاثیر شورش علیه کنگره بر سرنوشت سیاسی ترامپ: «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه می‌گوید «ترامپ در تاریخ به دلیل شورش علیه کنگره سرزنش می‌شود، اما به عنوان محبوب‌ترین چهره جمهوریخواهان باقی می‌ماند.»
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *