چهره تروریسم داخلی در آمریکا؛ افراط گرایی با انگیزه نژادی و قومی

0:15 - 23 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۵۳۹
تروریسم داخلی در آمریکا به معضلی برای دولت و مردم این کشور تبدیل شده است.

- بسیاری از افراد وقتی به تروریسم فکر می‌کنند، بلافاصله تصاویر بمبگذاران انتحاری داعش یا القاعده را متصور می‌شوند اما در آمریکا، تروریسم چهره دیگری دارد؛ چهره‌ای که بسیار آشنا تر، اما به همان اندازه خطرناک است.

به گزارش پایگاه «آپ وُرثی»، مدیر اف بی آی، اعلام کرد که این سازمان، افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه نژادی و قومی را در همان سطح تهدید داعش، قلمداد می‌کند.

وی در جلسه رسیدگی نظارتی با کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که تروریسم نژادی اکنون معضل ملی تلقی می‌شود، به این معنا که در همان طبقه بندی تهدید‌های تروریسم بین المللی مانند داعش جای می‌گیرد.

مدیر اف بی آی، همچنین پیشتر گفته بود که بیشتر حملات تروریستی با انگیزه نژادی در آمریکا با نوعی برتری طلبی سفیدپوستان ارتباط داشته است.

با وجود افزایش مستند جنایات ناشی از نفرت مبتنی بر نژاد و اطلاعات کافی در مورد این گونه تهدیدات از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا، کاخ سفید در برخورد با این مسئله بسیار ضعیف عمل کرده است.

در حقیقت، دولت ترامپ چند سال اول خود را صرف لغو کمک‌های مالی دوره اوباما کرد که برنامه‌هایی برای کمک به مبارزه با افراط گرایی خشن تامین می‌کرد.

در پی حمله ۶ ژانویه به کنگره و در میان اعتراف به افزایش شدید خشونت‌های سیاسی در آمریکا، دولت بایدن در حال بررسی چگونگی بازنگری رویکرد دولت فدرال در قبال تروریسم داخلی است که اکنون تهدیدی مهم برای این کشور تلقی می‌شود.

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید دو روز پس از مراسم تحلیف جو بایدن گفته بود «حمله‌ ای در ۶ ژانویه به کپیتال هیل به همراه مرگ و تخریب رخ داده و این موضوع آنچه را همه می‌دانیم تاکید می‌کند؛ ظهور افراط گرایی خشن داخلی تهدیدی جدی و رو به رشد برای امنیت ملی است.»


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *