خبر‌های کرونایی جهان در ۱۰ بهمن

15:06 - 10 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۲۰۷
در پی افزایش مبتلایان و تلفات کرونا، بسیاری از کشور‌های جهان اقدام به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه کرده اند.

- با وجود آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورها، از جمله کشور‌های غربی، گزارش‎ها حاکی از افزایش مبتلایان، تلفات و اعمال محدودیت‌های جدید است.

تعویق بازگشایی مدارس در یونان

یونان پس از افزایش مجدد مبتلایان به کووید-۱۹، برنامه بازگشایی همه دبیرستان‌ها در ماه آینده را به تعویق انداخت و اعلام کرد که مدارس در مناطق قرمز با آموزش از راه دور ادامه خواهند یافت.

رکورد ابتلا در مالزی

مالزی ۵ هزار و ۷۲۵ مورد جدید ابتلا ویروس کرونا را شناسایی کرده است که بالاترین میزان روزانه از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا از یک سال پیش تاکنون است.

مرگ ۹ راهبه در میشیگان

۹ راهبه کاتولیک در جنوب میشیگان در ماه ژانویه به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در خانه سالمندانی که در آن سکونت داشتند، جان خود را از دست دادند.

این خانه سالمندان ماه‌ها بود که هیچ رکورد ابتلایی به کووید-۱۹ نداشت.

سرگردانی هزاران مسافر استرالیایی برای بازگشت به استرالیا

هزاران استرالیایی در تلاشند تا وارد کشورشان شوند، اما با بسته شدن مرز‌های استرالیا و تعداد زیادی پرواز لغو شده، آنها نمی‌توانند وارد کشورشان شوند.

بر اساس گزارش ها، بیشتر پرواز‌های لغو شده از قرار بود از انگلیس به استرالیا بروند.

خطر مرگ و میر بیشتر برای اقلیت‌ها در انگلیس

یک مجله بهداشت عمومی انگلیسی نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می دهد اقلیت‌های قومی و نژادی مانند سیاه پوستان در انگلیس بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کووید-۱۹ هستند.

کاهش درآمد‌های توریستی در سال ۲۰۲۰

سازمان ملل خبر از کاهش ۱.۳ هزار میلیارد دلاری درآمد‌های گردشگری در سال ۲۰۲۰ داده است، زیرا تعداد مسافران به دلیل همه گیری این ویروس کاهش یافته است.

سازمان ملل سال ۲۰۲۰ را بدترین سال در تاریخ گردشگری دانست.

تمدید محدودیت‌ها در دانمارک

نخست وزیر دانمارک گفت که محدودیت‌های فعلی مربوط به ویروس کرونا را برای جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته این ویروس که برای اولین بار در انگلیس ثبت شده است، سه هفته افزایش می‌دهد.

ممنوعیت واکسن آسترازنکا برای افراد مسن در آلمان

فایننشال تایمز گزارش داد که مقامات آلمانی استفاده از واکسن کرونای «آکسفورد-آسترا زنکا» را برای افراد بالای ۶۵ سال ممنوع کرده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *