رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران می شود

11:39 - 10 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۱۵۴
منابع آگاه می‌گویند که مشاور ارشد پیشین سیاست خارجی باراک اوباما به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور ایران منصوب خواهد شد.

- ۲ منبع آگاه می گویند که دولت جو بایدن از «رابرت مالی»، مشاور ارشد پیشین سیاست خارجی باراک اوباما به عنوان نماینده ویژه خود در امور ایران نام خواهد برد.

به گزارش الجزیره، یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود گفت که انتصاب مالی توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ممکن است جمعه اعلام شود.

الجزیره می گوید هنگامی که رابرت مالی برای نخستین بار در گزارش‌های خبری به عنوان نامزد اصلی این پست ظاهر شد، انتقاد برخی از قانون گذاران جمهوریخواه و گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی را به همراه داشت که ابراز نگرانی کردند که او نسبت به ایران نرم و نسبت به رژیم صهیونیستی سخت گیر خواهد بود.

انتصاب نماینده جدید دولت آمریکا در امور ایران در بحبوحه مجموعه‌ای از ابهام‌ها بر سر سیاست احتمالی دولت جو بایدن در قبال برجام صورت خواهد گرفت.

این گزارش می گوید که بایدن و اعضای دولت او تا به حال به طور صریح و شفاف سیاست واشنگتن در این زمینه را اعلام نکرده‌اند.

مقام‌های دولت بایدن در عوض، با استفاده از عباراتی مبهم و تفسیرپذیر هم از بازگشت به برجام سخن گفته‌اند و هم بر ضرورت آغاز مذاکراتی جهت طولانی‌تر و قوی‌تر کردن این توافق هسته‌ای مانور داده‌اند.

 


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *