سال ۲۰۲۱ و دغدغه جهانی برای واکسیناسیون در برابر کرونا

0:15 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۵۱۳
پیش بینی می‌شود با کشف واکسن‌های جدید کرونا در سال ۲۰۲۱ و تاثیرات واکسیناسیون، سنگینی بحران بهداشتی ۲۰۲۰ تجربه نشود.
سال ۲۰۲۰ که با شیوع بیماری «کرونا» آغاز شده بوده با آمار حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری مرگ و میر ناشی از بیماری و حدود ۸۳ میلیون نفری مبتلایان به آن، تمام شد.
 
سال ۲۰۲۰ میلادی اگرچه با آمار هولناک مرگ و میر و ابتلا ناشی از بیماری کرونا پایان یافت، اما امید‌ها به پایان این بیماری به دلیل کشف واکسن مربوطه، نویدبخش سال جدیدی فارغ از قرنطینه و پارانویای عمومی شد.
 
انتظار برای کشف واکسن کرونا، پس از ۹ ماه انتظار جولان مرگ در سراسر جهان و معرفی چند واکسن با تاثیرگذاری بالا پایان یافت اما با توجه به همه گیر بودن این بیماری و لزوم ریشه کن ساختن آن در همه نقاط جهان، مسائل مهمی در این زمینه وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
 
اگرچه سال ۲۰۲۰ برای بشریت سالی پر از استرس و دشواری‌های فراوان بوده، اما وجود واکسن‌های کرونا می‌تواند، وضعیت را در سال ۲۰۲۱ تا حد قابل ملاحظه‌ای متفاوت کند.
 
ناممکن بودن اجرای واکسیناسیون برای همه مردم جهان به دلایل مذهبی، پزشکی، آلرژیک، دشواری ردیابی تزریق درست و به موقع هر ۲ دوز واکسن مورد نیاز، نامشخص بودن مدت زمان مصونیت واکسن‌های موجود و در دسترس نبودن واکسن کرونا برای همه کشور‌های جهان، می‌تواند رویای دنیای پساکرونا را از تحقق یافتن دور کند.
البته تلاش‌ها برای ساختن واکسن‌های دیگری که کامل‌تر از نمونه‌های موجود باشند، ادامه دارد.
 
اکنون ۲ واکسن جدید کرونا در فاز ۳ آزمایش خود هستند و به زودی نتیجه اولیه را اعلام می‌کنند.
 
ضمن این که ده‌ها واکسن دیگر نیز در مراحل مختلف تحقیق و بررسی قرار دارند.
 
پیش بینی می‌شود که ۵ شرکت تولید واکسن کرونا یعنی «فایزر»، «مدرنا»، «آسترازنکا»، «نواواکس» و «جانسون و جانسون»، در سال آینده ۳۸.۵ میلیارد دلار از فروش واکسن سود کنند و سهم اصلی از آن مدرنا و فایزر است.
 
ارزیابی‌ها همچنان نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ میلیارد واکسیناسیون انجام می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *