بحران کرونا در آمریکای لاتین؛ حرکت از وضعیت بد به بدتر

23:15 - 24 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۸۸۹
از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، آمریکای لاتین به یکی از مراکز اصلی شیوع این ویروس تبدیل شده است.

- پس از گذشت ۱۰ ماه و تقریبا ۱۸۰ هزار مرگ ناشی از کرونا در برزیل، این کشور شاهد بازگشایی شهرها، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی است و همچنین بخش مراقبت‌های ویژه در این کشور بار دیگر مملو از بیماران کرونایی است و مردم این کشور احساس وحشت می‌کنند و بیماران وحشت زده از این هستند که آیا زنده می‌مانند یا نه.

به گزارش گاردین، اوضاع کرونایی در شهر «ریو» بسیار وخیم است.

این شهر برزیل تنها قسمتی از آمریکای لاتین است؛ جایی که در حال حاضر بیش از ۴۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در مکزیک، که با بیش از ۱۱۰ هزار کشته، چهارمین میزان تلفات بالا در جهان را به خود اختصاص داده است، سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته نسبت به وضعیت بسیار نگران کننده پس از دو برابر شدن مرگ هفتگی در اواسط ماه اکتبر تا اواخر نوامبر، هشدار داد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، می‎گوید «مکزیک در وضعیت بدی قرار دارد.»

یک متخصص بیهوشی از دانشگاه ملی ناسیونال اتومونیوم مکزیک پیش بینی کرده «ما احتمالا شاهد بدترین شرایط در دسامبر و ژانویه خواهیم بود.»

در پاراگوئه، مقامات این کشور این هفته پس از جهش در تعداد مبتلایان، محدودیت‌ها را تشدید کردند.

هفته‌های اخیر به دنبال کاهش محدودیت‌ها در این کشور در اواخر ماه اکتبر، آمار‌های روزانه تقریبا به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا رسید و برای اولین بار از اول اکتبر تاکنون هزار مورد روزانه ابتلا را پشت سر گذاشت.

همچنین هفته گذشته انریکه پاریس، وزیر بهداشت شیلی در خصوص موج احتمالی جدیدی از ابتلا‌ها در ژانویه که می‌تواند با نیروی بسیار بیشتری نسبت به موج اول رخ دهد، هشدار داد.

برزیل که به غیر از آمریکا، بیش از هر کشور دیگری جان باخته را ثبت کرده، در حال حاضر با میانگین هفت روزه مرگ در این هفته که به ۶۱۷ رسیده است، به بالاترین سطح مرگ و میر از اوایل ماه اکتبر رسیده است.


۲۱ ایالت از ۲۶ ایالت برزیل روند صعودی را در زمینه ابتلاها گزارش داده اند. به همین دلیل جشن‌های کریسمس و شب سال نو در این ایالت‌ها ممنوع اعلام شده است.


هفته گذشته تدروس آدهانوم هشدار داد «من فکر می‌کنم که برزیل باید بسیار بسیار جدی باشد».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *