فریماه فرجامی:"علی حاتمی"سینماگرى جامع در هنرهاى مختلف بود
خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم سینمایی"مادر" گفت: "علی حاتمى" سینماگرى جامع در هنرهاى مختلف و بزرگ مرد سینمای ایران بود. او درام نویسى مى دانست، گوش موسیقایى داشت، نقاشى را مىفهمید.
فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن گرامیداشت" زنده یاد علی حاتمی" در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: خداوند رحمت کند "علی حاتمی" را، او بزرگ مرد تاریخ سینمای ایران بود و من از صمیم قلب یاد او را گرامی میدارم.
ایفاگر نقش "ماه منیر" در ادامه افزود : حاتمى سینماگرى جامع در هنرهاى مختلف بود. او درام نویسى مى دانست، گوش موسیقایى داشت، نقاشى را مىفهمید و به جرات میگویم که "مادر"او دیگر تکرار نمیشود.
فرجامی تصریح کرد: حاتمى هنگام ساخت یك اثر چنان جزئیات را در آن بست مىداد كه انگار سالها براى تولید آن فیلم یا مجموعه تلویزیونى زمان گذاشته است.
بازیگر فیلم سینمایی "مادر" با اشاره به این اثر ماندگار "علی حاتمی" اظهارداشت: در فیلم "مادر" در بسیارى فصول كه بچه ها در حیاط جمع هستند كارگردان در یك نماى عمومى صحنه اى را ترسیم مى كند كه نشان از یك تصویر از دست رفتنى را به ذهن متبادر مىكند.
وی ابرازداشت: "على حاتمى" به روح كلمات در دیالوگ هایش خیلى دقت داشته است. این دقت از روى آگاهى بوده یا نه، بحث دیگرى است، اما این مسأله روشن است كه به دلیل شناخت او از ادبیات و جامعه شناسى فرایند شناخت روح كلمات در وى نهادینه بوده است.
فرجامی ادامه داد: به هر حال "علی حاتمی"همتایی ندارد و من فکر نمیکنم که مثل این هنرمند دیگر متولد شود،او سبک و ادبیاتی خاص داشت و من مفتخر هستم که با وی همکاری داشتم.
این بازیگر تئاتر با اشاره فیلم سینمایی "مادر"تصریح کرد: كلام در كارهاى حاتمى شكلى نمایشى داشت ، اما او با چنان مهارتى این فضاها را خلق مىكرد كه هیچكس نمىتوانست گفتارى غیر از این را براى شخصیتها تصور کند.
ایفاگر نقش "ماه منیر" در ادامه افزود : حاتمى سینماگرى جامع در هنرهاى مختلف بود. او درام نویسى مى دانست، گوش موسیقایى داشت، نقاشى را مىفهمید و به جرات میگویم که "مادر"او دیگر تکرار نمیشود.
فرجامی تصریح کرد: حاتمى هنگام ساخت یك اثر چنان جزئیات را در آن بست مىداد كه انگار سالها براى تولید آن فیلم یا مجموعه تلویزیونى زمان گذاشته است.
بازیگر فیلم سینمایی "مادر" با اشاره به این اثر ماندگار "علی حاتمی" اظهارداشت: در فیلم "مادر" در بسیارى فصول كه بچه ها در حیاط جمع هستند كارگردان در یك نماى عمومى صحنه اى را ترسیم مى كند كه نشان از یك تصویر از دست رفتنى را به ذهن متبادر مىكند.
وی ابرازداشت: "على حاتمى" به روح كلمات در دیالوگ هایش خیلى دقت داشته است. این دقت از روى آگاهى بوده یا نه، بحث دیگرى است، اما این مسأله روشن است كه به دلیل شناخت او از ادبیات و جامعه شناسى فرایند شناخت روح كلمات در وى نهادینه بوده است.
فرجامی ادامه داد: به هر حال "علی حاتمی"همتایی ندارد و من فکر نمیکنم که مثل این هنرمند دیگر متولد شود،او سبک و ادبیاتی خاص داشت و من مفتخر هستم که با وی همکاری داشتم.
این بازیگر تئاتر با اشاره فیلم سینمایی "مادر"تصریح کرد: كلام در كارهاى حاتمى شكلى نمایشى داشت ، اما او با چنان مهارتى این فضاها را خلق مىكرد كه هیچكس نمىتوانست گفتارى غیر از این را براى شخصیتها تصور کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *