آمریکا زیر سایه بحران کرونا؛ صف‌های کیلومتری که برای دریافت غذا رقم خوردند

0:15 - 09 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۹۶۴
در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری از مردم این کشور به دریافت غذای رایگان از مراکز خیریه‌ و بانک‎های غذا روی آوردند.

- بحران اقتصادی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در «آمریکا» باعث شده که مردم این کشور به صف‌های طولانی که گا‌ها طولشان از یک کیلومتر هم بیشتر است، روی بیاورند.

به گزارش پایگاه «ترایل مگ»، امروزه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۶ میلیون نفر رسیده و بیش از ۱۸۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نگران کننده برای محافل اقتصادی آمریکا، بیکاری در این کشور است که از ۳.۶ درصد در ماه ژانویه به ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل رسیده است.

این در حالی است که گرسنگی در آمریکا فقط مربوط به ویروس کرونا نیست و پیش از آن نیز چنین مشکلی در این کشور وجود داشته است.

یکی از سازمان‌های تامین غذایی آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۳۷ میلیون نفر در آمریکا از گرسنگی رنج می‌برده اند؛ این در حالی است که نرخ بیکاری در آمریکا در سال ۲۰۱۸ کمتر از حال بوده است.

تخمین‌های تازه نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ تعداد گرسنگان در آمریکا به بیش از ۵۴ میلیون نفر رسیده است؛ این یعنی افزایش ۴۵ درصدی گرسنگی در آمریکا و چیزی که در حال وقوع است موج سنگینی از فقر غذایی است.

بحران اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا باعث وقوع تراژدی ملی در آمریکا شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *