تاثیر کرونا بر زندان‌های آمریکا؛ تشدید بحران بهداشتی و افزایش خشونت

14:26 - 02 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۵۴۷
براساس جدیدترین گزارش‌ها تاکنون حدود ۱۶۰ هزار زندانی و پرسنل زندان در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند.
تاثیر کرونا بر زندان‌های آمریکا؛ بحران بهداشتی و افزایش خشونت بروز بیماری همه گیر سبب می‌شود تا برخی از مراکز و اماکن به دلیل شرایط ویژه به کانون‌های بیماری تبدیل شوند که از آن جمله می‌توان به زندان‌ها اشاره کرد.
 
به گزارش «ایکوآل جاستیس اینیتی ایتیو»، زندان‌ها به دلیل شرایط ویژه در هنگام بروز همه گیری‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.
 
از جمله این مشکلات می‌توان به ازدحام جمعیت، فقدان امکانات و تسهیلات بهداشتی و آسیب پذیر بودن زندانیان اشاره کرد.
 
براساس آمارها، زندانیان آمریکایی ۵ برابر بیشتر از میانگین ملی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.
 
در حالی که نرخ مرگ و میر ملی آمریکا در پی شیوع کرونا ۲۹ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است، نرخ مرگ و میر زندانیان بر اثر این بیماری ۳۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.
 
تاکنون نزدیک به ۱۶۰ هزار زندانی و پرسنل زندان در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و دست کم هزار و ۲ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
 
این در حالی است که میزان تلفات در ۶ هفته اخیر ۴۰ درصد رشد داشته و پیش بینی می‌شود شمار قربانیان کرونا افزایش پیدا کند.
 
آمار‌های مربوط به ابتلای زندانیان نیز چندان دقیق نیستند؛ چراکه آزمایش کرونا در زندان‌ها به صورت محدود انجام می‌شود و تنها افراد دارای علائم کرونا مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
 
باید توجه داشت که افراد سالخورده سهم بالایی از جمعیت زندان‌های آمریکا را به خود اختصاص داده اند.
 
این افراد که از نظر سلامتی ضعیف و آسیب پذیر هستند، در شرایط دسترسی محدود به خدمات پزشکی، قربانیان اصلی کرونا در زندان‌های آمریکا هستند.
میزان افراد ۵۵ سال و بالاتر در زندان‌های آمریکا در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ سه برابر شده است و اکنون ۱۵۰ هزار نفر از زندانیان آمریکایی، افراد سالخورده هستند.
 
از سوی دیگر بحران کرونا سبب کاهش شمار کارکنان زندان‌ها شده است.
 
این موضوع سبب افزایش خشونت‌ها و برخورد‌های خشن در میان زندانیان شده است.
 
ایالت «آلاباما» که بالاترین نرخ قتل در زندان‌های آمریکا را دارد، تنها در یک هفته در ماه مارس ۲ زندانی به دلیل خشونت میان زندانیان کشته شدند.
 
در مجموع در سال جاری ۱۵ زندانی در زندان‌های آلاباما کشته شدند؛ در این میان نباید از عدم محافظت آنها در برابر کرونا به موازات عدم حفاظت در برابر خشونت‌های گسترده و سوءاستفاده‌های جسمی غافل شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *