آمریکا؛ اعتراض‌ها به خشونت پلیس در شیکاگو، آتش سوزی و قطعی برق در کالیفرنیا

13:38 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۲۷۰
آمریکا در میانه شیوع گسترده کرونا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با دشواری‌های متعددی مواجه شده است.

آمریکا در هفته‌های اخیر با موج گسترده‌ای از آتش سوزی‌ها در ایالت‌های مختلف مواجه شده است.

این در حالی است که این کشور در ماه‌های اخیر چالش‌هایی مانند شیوع گسترده «کرونا» و اعتراض‌های سراسری را نیز تجربه می‌کند.

به گزارش «ای بی سی، وال استریت ژورنال و ان بی سی شیکاگو»، مهم‌ترین اخبار و تحولات آمریکا عبارتند از:

تظاهرات علیه خشونت پلیس در شیکاگو: در اعتراض‌ها به خشونت و بی رحمی پلیس در «شیکاگو» در روز شنبه، ۲۴ معترض دستگیر شدند؛ پلیس برای متفرق کردن معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

اعتراض‌های مذکور منجر به بسته شدن چند خیابان، بزرگراه، پل و اختلال در فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی شد.

 

تحولات آمریکا؛ اعتراض‌ها به خشونت پلیس در شیکاگو، آتش سوزی در چند ایالت، کالیفرنیا ایالت بحران ها

شیکاگو از ۴ هفته پیش قانون منع آمد و شد شبانه را اجرا کرده و به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد؛ پلیس شیکاگو می‌گوید ۱۷ افسر پلیس در جریان این اعتراض‌ها زخمی شدند.

موج گرما در کالیفرنیا برق را قطع کرد: موج شدید گرما در «کالیفرنیا»، سبب قطعی برق در ۲ شب گذشته در این ایالت شد؛ برق ۲۲۰ هزار مشترک کالیفرنیایی امروز در نهایت وصل شد؛ خاموشی‌ها در کالیفرنیا از چهارشنبه آغاز شدند.

 آتش سوزی در کالیفرنیا: آتش سوزی در منطقه «لویالتون» ایالت «کالیفرنیا»، به ایالت «نوادا» نیز سرایت کرد؛ تاکنون بیش از ۸۰ هزار متر مربع از اراضی کالیفرنیا دچار آتش سوزی شدند.

 

تحولات آمریکا؛ اعتراض‌ها به خشونت پلیس در شیکاگو، آتش سوزی در چند ایالت، کالیفرنیا ایالت بحران ها

مهار آتش با وجود تلاش ۳۰۰ آتش نشان، ۶ بالگرد، ۸ بولدرز و ۴ تانکر هوایی، صفر درصد بود؛ ۲ هزار و ۶۰۰ خانه به دلیل آتش سوزی تخلیه و ۸ هزار و ۷۰۰ نفر آواره شدند؛ تاکنون ۴ آتش نشان مجروح و ۸ ساختمان تخریب شدند.

اعلام هشدار طوفان در لسن کانتی: مقام‌های ایالت کالیفرنیا در مورد وقوع طوفان در «لسن کانتی» هشدار دادند.

آتش سوزی در ایالت آیداهو: منطقه «پوکاتلو» در ایالت «آیداهو» نیز دچار آتش سوزی گسترده شد؛ علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست؛ یک خانه به دلیل این آتش سوزی تخریب شد.

 

تحولات آمریکا؛ اعتراض‌ها به خشونت پلیس در شیکاگو، آتش سوزی در چند ایالت، کالیفرنیا ایالت بحران ها

آمار کرونا در آمریکا: شمار تلفات کرونا در آمریکا به رقم ۱۷۲ هزار و ۶۰۶ نفر رسید و تعداد مبتلایان نیز ۵ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۸۹ نفر ثبت شد.

اختلاف نظر بی پایان ترامپ و مقام‌های بهداشتی: «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا که انتقادات زیادی به نحوه مقابله کابینه اش با شیوع بیماری کرونا مطرح است، اظهارات «رابرت ردفیلد»، رییس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در مورد تشدید شیوع بیماری در پاییز را رد کرد.

آتش سوزی در کلرادو هزاران متر از اراضی را نابود کرد: وقوع ۴ آتش سوزی گسترده در غرب ایالت «کلرادو» از عصر روز گذشته تاکنون سبب سوختن بیش از هزاران متر شد؛ علت این آتش سوزی که در مناطق روستایی ادامه دارد، هنوز اعلام نشده است؛ تاکنون چندین خانواده ناچار به ترک خانه‌های خود شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *