تاکید بر توسعه مثبت اندیشی در جامعه با استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش

22:45 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۷۶۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های موجود، مثبت اندیشی را در جامعه ایجاد کنند.
تاکید بر توسعه مثبت اندیشی در جامعه با استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورشبه گزارش گروه اجتماعی ، حمیدرضا کفاش با بیان این که شهرستان‌های استان تهران جزو مجموعه‌های موفق، بی‌ادعا و پرکار در کشور هستند، اظهار کرد: سربازان اصلی این مجموعه را مربیان فرهنگی و معلمان تشکیل می‌دهند.

وی در باره نکات مهم و عمده در حوزه فعالیت‌های پرورشی افزود: در این زمینه، باید نوع نگاه و نگرش خود را تغییر دهیم و این 2 موضوع را با یکدیگر هماهنگ کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هیچ‌گاه یکسان‌سازی نگرش مسئولان درون سازمان‌ها به وجود نمی‌آید، اما تغییر نگرش و نزدیک کردن نوع نگاه‌ها با یکدیگر ممکن و لازم زیرا حداقل با نزدیک کردن نگرش‌ها از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنیم.

کفاش با اشاره به شعار هم‌دلی و هم‌زبانی تصریح کرد: 2 نکته اصلی و رفع‌کننده مشکلات در آموزش و پرورش وجود دارد که باید این نکات در دستور کار این نهاد قرار گیرد. یکی از این نکات، توسعه مثبت‌اندیشی در آموزش و پرورش است که این موضوع از آرزوها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: با رفتار مناسب و نگرش خوبی‌ها در کشور، می‌توانیم در مردم جامعه و حتی انقلاب سلامت روانی ایجاد کنیم؛ هرگاه نکات مثبت و منفی در جامعه وجود داشته باشد و نگاه مثبت به موضوع‌های منفی برتری پیدا کند، به طور قطع کشور توسعه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم‌دلی و هم‌زبانی زمانی ایجاد می‌شود که به نکات مثبت بیشتر توجه کنیم، اضافه کرد: باید تمام این نکات را از محل کار خود آغاز کرده و با بیان خوبی‌ها، مثبت‌اندیشی را در آموزش و پروش توسعه دهیم؛ چراکه بیان بدی‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

کفاش با اشاره به اینکه مثبت‌اندیشی تحقق هم‌دلی و هم‌زبانی است، افزود: مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های موجود، مثبت اندیشی را در جامعه ایجاد کنند.

وی به نکته دیگری درباره شعار هم‌دلی و هم‌زبانی اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان تحقق این شعار، افزایش سطح تحمل در خود و مخاطب است که این موضوع را باید نخست در خود به وجود بیاوریم و سپس آن را به مخاطبان انتقال دهیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحمل نکردن سخن منتقدان هم‌دلی را خدشه‌دار می‌کند، تصریح کرد: زمانی که نتوانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم و تفکرمان این باشد که تنها کار و فعالیت ما خوب است و دیگران کاری به درستی انجام نمی‌دهند، در کارها راه به جایی نخواهیم برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *