بحران‌های پیاپی، آمریکا را به چه سمتی سوق می‎دهد؟

20:00 - 23 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۷۳۰۳
قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست در آمریکا به دلیل رفتار خشونت آمیز پلیس باعث شد تا بحران‌های دیگر این کشور خود را نمایان کرده و آینده مبهم و تاریک را برای مردم آمریکا رقم بزند.
بحران‌های کنونی، آمریکا را به چه سمتی سوق میدهد؟ -رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا در زمان بازداشت جورج فلوید، که به مرگ وی منجر شد، خشم جامعه سیاه پوستان را برانگیخت و آمریکا را با بحران جدیدی پیش از بحران شیوع کرونا، رو به رو کرد.

به گزارش پایگاه «کانورسیشن»، نتایج یک نظرسنجی نشان می‎دهد که ۵۵ درصد از شهروندان آمریکایی بر این باورند که خشونت پلیس علیه مردم یک مشکل اساسی است.
 
همچنین ۵۸ درصد از مردم معتقدند که موضوع نژادپرستی بزرگ‌ترین مشکل جامعه آمریکا به شمار می‌آید.

علاوه بر آن نتایج یک نظرسنجی دیگر حاکی از آن است که دوسوم از مردم آمریکا گفته اند که کشورشان در جهتی اشتباه رو به حرکت است.

در همین حال، چهره جهانی آمریکا به منظور حفظ مواضع خود با رقبا، متحدان و نهاد‌های بین المللی، به شدت کمرنگ تر شده است.

رویکرد‌های قدیمی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که شاید زمانی بیشتر مورد اعتماد بود، اکنون با ناکامی و شکست رو به رو شده است.

«نیویورک تایمز»، می‎‏گوید دونالد ترامپ که ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک را برگ برنده‌ای برای بالابردن محبوبیت خود و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌دانست، اکنون کشیدن حصار در اطراف کاخ سفید _که نشانه بزدل بودن اوست_ چیزی جز شکست به شمار نمی‌آید.
نیویورک تایمز در بخش دیگری می‌نویسد ترامپ، همانند لاک پشتی است که به پشت افتاده است؛ بحران بهداشتی بی سابقه، بحران اقتصادی و بحران اجتماعی همگی واقعیتی است که جامعه آمریکا اکنون با آن رو به رو شده است.
 
وقوع بحران‎های متعدد در آمریکا و پیامد‌های منفی آن که جامعه سیاهان و خانواده‌های کم درآمد بیش از سایر گروه‌ها با آنها دست به گریبان هستند، این کشور را به سمت بحران جدی پیش می‌برد که آینده مبهم و تاریک را نشان می‎دهد.

رکود اقتصادی شدید آمریکا به سبب وقوع بحران کرونا از یک سو و بیکار شدن دستکم ۴۳ میلیون نفر از سوی دیگر و در نهایت شعله ور شدن نارضایتی‌ها در پی مرگ جورج فلوید اوضاع این کشور را بیش از هر زمان دیگری شعله ور‌تر کرده که همگی خبر از آینده‌ای مشوش و تاریک دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *