باید قبل از تواید آثار مذهبی همه چیز را به دقت بررسی کرد/"دندون طلا"برای مردم جذاب بود
خبرگزاری میزان: داوود میرباقری گفت: نمایش"دندون طلا"برای مردم جذاب بود و بعد از این سالهایی که درگیر مختارنامه و شاهگوش بودم، همیشه از طرف مردم با این سوال مواجه بودم که نمایش"دندون طلا" دیگر اجرا نمی شود؟ ما هم تصمیم گرفتیم در فرصت پیش آمده، آن را ثبت کنیم تا امکان دیدنش برای همه فراهم شود.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، مراسم رونمایی از مینی سریال "دندون طلا" با حضور داوود میرباقری، مهدی فخیم زاده، حامد بهداد، محمدرضا آذرنگ، مهران برومند و ستاره اسکندری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که کیوان کثیریان اجرای آن را برعهده داشت، میرباقری در سخنانی راجع به ساخت این مجموعه که در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد، گفت: حدود 15 سال پیش ما نمایش «دندون طلا» را در 120 اجرا روی صحنه بردیم و در شرایطی مجبور شدیم اجراها را تمام کنیم که مشتاقان و تماشاگران بسیاری هنوز دوست داشتند آن را ببینند. بعد از این سالهایی که درگیر مختارنامه و شاهگوش بودم، همیشه از طرف مردم با این سوال مواجه بودم که سریال دندون طلا دیگر اجرا نمی شود؟ ما هم تصمیم گرفتیم در فرصت پیش آمده، آن را به ثبت کنیم تا امکان دیدنش برای جماعت بیشتری فراهم شود.
وی ادامه داد: تمام هدفمان این بود و این کار هنوز برای خودم هنوز کهنه نشده است و جاذبههای زیادی دارد و این بود که تصمیم گرفتیم ضبطش کنیم. همین احساس را نسبت به نمایش «معرکه در معرکه» هم دارم و اگر توفیقی باشد، آن را هم ثبت میکنیم.
کارگردان سریال تاریخی امام علی(ع) درباره حضور مهدی فخیم زاده در مجموعه دندون طلا نیز توضیح داد: وقتی کاری تولید می شود، بر اساس ارتباطهایی که حاصل می شود، ترکیب را می چینند. بعد از سریال مختارنامه ارادت ویژه ای نسبت به آقای فخیم زاده پیدا کردم و کار با ایشان برایم لذت بخش بود و دوست داشتم در هر شرایطی اگر نقشی مناسب باشد از ایشان استفاده کنم و طی این چند ماه مثل پروژه مختارنامه هم از ایشان یاد گرفتم و هم لذت بردم.
در ادامه مهران برومند نیز درباره تهیه کنندگی مینی سریال «دندون طلا» گفت: وقتی تولید سریال ماه تی تی به تعویق افتاد، افتخار تهیه دندون طلا را پیدا کردیم. همه همدل و همراه شدند تا گوشه هایی از این کار را گرفته و به مرحله تولید برسانند. منبع الهام ما در این اثر آقای میرباقری بود و دندون طلا با همدلی و اعتقاد و عشق ساخته شد.
وی ادامه داد: تا به حال حدود 9 قسمت از سریال تدوین شده و همچنان ادامه دارد و احتمالا یک قسمت هم پشت صحنه برای علاقه مندان منتشر خواهد شد. اولین قسمت سریال نیز از روز دوشنبه 12 مردادماه توزیع خواهد شد و هر 10 روز، یک قسمت جدید به بازار می آید. طبق این تصمیم گیری، قسمت آخر بعد از عاشورا روانه بازار خواهد شد.
در ادامه میرباقری درباره ساخت مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی گفت: آرزویم این است که بتوانم این سریال را با تلویزیون بسازم. سلمان یک پروژه ای است که برای خود من تبدیل به یک باور شده است اما مشکلات مالی تلویزیون باعث شده که فعلا دوستان نتوانند پروژه سلمان را راه اندازی کنند.
وی همچنین راجع به حضورش در شبکه نمایش خانگی نیز عنوان داشت: در مسیر تولید شاهگوش متوجه شدم که پتانسیل خوبی در این حوزه وجود دارد که اگر واقعا از آن درست استفاده کنیم، می تواند شبکه بسیار تاثیرگذاری باشد. من در دوره تجربه شاهگوش به همه دوستان توصیه کردم که اگر جدی برخورد کنیم و نگاهمان را عمیق تر کنیم، می تواند فرصت فوق العاده ای برای هنرمندان باشد که بدون واسطه با مردم در ارتباط باشند.
میرباقری تاکید کرد: ما در چارچوب وقوانینی کار می کنیم که به آن اعتقاد داریم اما مشکلات شبکه نمایش خانگی بسیار کمتر است و جذابیت های بیشتری دارد. وقتی در سینما کاری را عرضه می کنیم، بیشتر نگران نظر مخاطب هستیم. اما در تلویزیون این ارتباط را ضعیف تر داریم. نتیجه هم از سوی افکار سنجی سازمان ارائه می شود که نمی دانیم چقدر از آن واقعی است. این موضوع برای هرکسی که در این حوزه کار تولید می کند، جذاب است. حوزه رقابتی خاص تری هم هست و اگر کاری با کیفیت مطلوب تولید کنید، از سوی مخاطب حائز اهمیت است و اگر این را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که روی یک کار زحمت بیشتری شده، برای مردم هم قابل تشخیص است.
فخیم زاده نیز در این رابطه عنوان داشت: سینما امروز شرایط خاصی را سپری می کند، مشکل این است که چه باید ساخت و مشکل دیگر در سینما نمایش است. فیلم یکسال بعد از تولید امکان نمایش پیدا می کند و تلویزیون هم چون یک دستگاه رسمی کشور است، تلقی مدیری است که در آنجا حضور داردو در نتیجه کار کردن با تلویزیون رسمی کشور سخت است.چون خود او هم مورد سوال است و یک قانون کامل وجود ندارد که طبق آن عمل کنند.
وی تصریح کرد: تلویزیون حل مساله با یک مدیر بهتر و با یک مدیر دیگر بدتر می شود. یک مدیر دست به عصا و یک مدیر دیگر جسورتر است. من تا به حال 7 الی 8 سریال ساخته ام و فکر می کنم که این مشکل حل نمی شود جز با تشکیل تلویزیون خصوصی که امکان آن نیست. تلویزیون ما بودجه زیادی برای کارمندان و تولید برنامه می خواهد و اگر 5 شبکه خصوصی داشتیم، با یک دهم این بودجه کار می کردند.
کارگردان سریال ولایت عشق درباره شبکه نمایش خانگی در ایران نیز اظهارداشت: شبکه نمایش خانگی در ایران خیلی بد شروع شد. برخی سریالها نصفه ماند و برخی تولیدها سطحی و آبکی بود. اما در این میان شاهگوش منظم توزیع شد. شبکه نمایش خانگی جای خوبی است چون هم خصوصی است و هم بخش دولتی انگیزه ای برای وردو به این بخش ندارد. اینجا مخاطب امکان انتخاب بیشتری دارد و جای بهتری برای تولید آثار بهتر است.
میرباقری نیز در ادامه رونمایی از مجموعه دندون طلا درباره احتمال ساخت سریال سلمان فارسی در شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: امیدوارم در ادامه به کارهای بزرگ و تولیدات بزرگ در شبکه نمایش خانگی فکر کنیم. سینما هنر گرانی است و اگر قرار باشد سلمان را بسازم باید تامین اعتبار کنیم که حجم گسترده ای را می طلبد.
برومند نیز درپاسخ به پرسشی راجع به ساخت سری دوم شاهگوش تصریح کرد: تصمیمی برای تولید سری دوم این مجموعه وجود ندارد.
در بخش دیگری از این مراسم داود میرباقری در پاسخ به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس مبنی براینکه نظر شما که با سانسور تصویر حضرت عباس (ع) در سریال «مختارنامه» مواجه شدید درباره چنین اتفاقهایی که برای آثار مذهبی نظیر «رستاخیز» نیز افتاد چیست و چرا علیرغم صحبتها و رایزنیهای قبلی مبنی بر تصویر چهره ائمه هنگام نمایش و اکران این آثار با مشکل مواجه میشوند، گفت: اتفاقی که برای رستاخیز افتاد مایه تأسف است اگر ما به ارتباط مستقیم و نشان دادن صورت ائمه فکر میکردیم قبلاً تصمیم دیگری میگرفتیم در سریال مختارنامه نیز مسئله ائمه در حاشیه وقایع بود و مشکلات خاصی در مسئله تصویر کردن ائمه نداشت اما در مسیر تولید آقای ضرغامی علاقه داشتند که بخشهایی در کربلا را در کار قرار دهیم و اول باید بپذیریم که این بخشها چه اثر حمایتی میتوانند داشته باشند و ما فکر میکردیم مشکلات کمتر باشد چون با نظر مدیر ارشد سازمان همراه بود اما در ادامه دیدیم که بخشهایی پخش شد و بخشهایی تعیینکنندهای نیز پخش نشد.
وی افزود: برای تولید چنین آثاری قبل از ساخت باید رایزنی کنند و اثر بلاتکلیف نباشد، زیر پایش محکم باشد و بعد به این باور برسیم. من فکر میکنم چهره ائمه را میتوان نشان داد بدون مخدوش کردن باورها ملزومات خود را مطالبه و باید کار را طوری دید که شکل مطلوبی داشته باشد. در مقطعی به من گفتند سریال حضرت خدیجه را بسازم اما وقتی من تحقیق و پژوهش کردم دیدم که نمیشود و جو غالب را در این مسیر دیدم که در پخش به مشکل میخوریم. این همه زحمت و نیرو مورد استفاده قرار میگیرد و در نهایت در حوزه مبهمی با این مشکلات مواجه شدیم متأسفانه ما قانون متمرکزی نداریم که به ما بگوید خط قرمزها کدام است تأثیرش هم خیلی مخرب است و با توجه به مشکل رستاخیز این همه انرژی و وقت معلوم نیست به ثمر برسد یا نرسد و این موضوع انگیز فیلمسازان را کم و کمتر میکند. به نظرم باید قبل از تولید بررسی کرد و با شرایطی به سراغ تولید رفت که بدانید میتوان آن را ترویج و عرضه کرد.
کارگردان سریال تاریخی امام علی (ع) عنوان کرد: بیشترین تأثیری که میتوانید برای خود و عوامل داشته باشید این است که نمیتوانید بهره کافی و لازم را ببرید و از اول باید این مشکلات را حل کرده و بعد اقدام به تولید کرد.
میرباقری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی براینکه شما در سریال «سلمان فارسی» نیز قطعاً با بخشهایی از زندگی پیامبر مواجه خواهید بود برای این مقاطع و تصویر چهره ایشان چه تصمیمی گرفتهاید، نیز توضیح داد: خوشبختانه سریال سلمان طوری طراحی شده که من خیلی با این موضوع مواجه نیستم و با صرفنظر از نمایش چهره حضرت رسول قصه را جلو میبریم. من در مجموعه امام علی هم ایشان را در قالب لانگشات تصویر کردم و خودم به لحاظ اعتقاد و باور، باور دارم که امکان نمایش این چهرهها وجود دارد و مخالفت و ابهاماتی که در این حوزه وجود دارد حداقل تأثیرش این است که اگر کسی هم بخواهد کار مذهبی بسازد دست و دلش بلرزد.
فخیم زاده نیز در این باره گفت: در مورد تولید کارهای تاریخی، روایت های مختلفی از آن واقعه وجود دارد که کدام را انتخاب کنید و نظرات مختلف است. در زمان ساخت سریال ولایت عشق، برخی راجع به تصویر چهره ائمه اعتقاد داشتند این موضوع حرمت ندارد و می توانی چهره را تصویرکنی اما من احتیاط کردم و با شکل نور و صدا جلو رفتیم. این حرف هم درست است و هم غلط چون نظر مراجع در این باره متفاوت است. درباره رستاخیز هم همین اتفاق افتاده است، یکسری از مراجع یک نظر و عده ای دیگر نظر دیگری داشته اند و همین موضوع فیلم را دچار تضاد کرده است. این موضوعات انگیزه را برای کار کم کرده و ایجاد رعب و وحشت در دل فیلمساز می کند.
در ادامه نیز ستاره اسکندری به عنوان بازیگر نقش نیر در مجموعه دندون طلا گفت: خوشحالم که این نقش را ایفا کردم. نیر هر شب در صحنه میمرده و فردا زنده میشده است. وقتی با فاصله 15 ساله به این تئاتر نگاه میکنم، دوست دارم به عقب برگردم و تمام تلاشم را گذاشتم تا نیر را باورپذیر بازی کنم.
همجنین آذرنگ نیز در این مراسم گفت: سالها با تئاتر زندگی کرده ام اما با آشنایی ام با آقای میرباقری سرنوشت دیگری برایم رقم خورد و در هیچ کار تصویری وحشت نداشتم جز دندون طلا. چون این اثر قبلا روی صحنه رفته و اثر خود را گذاشته است. هنوز نمی دانم چه اتفاقی افتاده اما امیدوارم هرچه هست، خوب باشد.
حامد بهداد دیگر بازیگر مجموعه دندون طلا نیز عنوان داشت: در کل دندون طلا تجربه خوبی بود و البته در ریز به ریز و دقایق و لحظات هم خوب بود. این سریال مرثیه و سوگی درباره از بین رفتن نمایش روحوضی و نماد جریان موسیقی مطربی که پس از انقلاب با شماتت مواجه شد و الان که 35 سال می گذرد، برخی موارد سرجای خود برگشته اند زمان مناسبی برای ساخت این سریال بود.
وی افزود: مطمئن بودم که اگر این اثر با دوربین ترجمه شود، حتما تبدیل و ترجمه خوبی خواهد بود و فشردگی کار نیز در این اثر خسته مان نکرد. چون این نقش، یکی از بهرتین نقش هایی بود که به من محول شده بود، لازم میدانم این اجرا را به یل ارجمند و خانواده ارجمند جانانه و دلی تقدیم کنم.
در ادامه برومند درباره بازگشت سرمایه در شبکه نمایش خانگی به سریال شاهگوش اشاره کرد و گفت: اگر طراحی و حمایت و فرهنگ سازی خوبی بشود، پتانسیل شبکه نمایش خانگی با سینما برابر است. طبق تحقیقی که انجام دادیم، یک قسمت شاهگوش را حداقل 17 میلیون نفر دیده اند که مترادف با 2 میلیون و نیم نسخه واقعی بود. اگر همه از نسخه اورجینال استفاده کنند، این عرصه به یک صنعت بزرگ تبدیل خواهد شد.
وی همچنین از ارائه سریال دندون طلا در قالب های جدید خبر داد و گفت: شکل عرضه در شبکه نمایش خانگی عوض خواهد شد و ما با شکبه اینترنتی آپارات نیز برای نمایش و نه دانلود این اثر مذاکره کرده ایم.
در ابتدای این مراسم که کیوان کثیریان اجرای آن را برعهده داشت، میرباقری در سخنانی راجع به ساخت این مجموعه که در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد، گفت: حدود 15 سال پیش ما نمایش «دندون طلا» را در 120 اجرا روی صحنه بردیم و در شرایطی مجبور شدیم اجراها را تمام کنیم که مشتاقان و تماشاگران بسیاری هنوز دوست داشتند آن را ببینند. بعد از این سالهایی که درگیر مختارنامه و شاهگوش بودم، همیشه از طرف مردم با این سوال مواجه بودم که سریال دندون طلا دیگر اجرا نمی شود؟ ما هم تصمیم گرفتیم در فرصت پیش آمده، آن را به ثبت کنیم تا امکان دیدنش برای جماعت بیشتری فراهم شود.
وی ادامه داد: تمام هدفمان این بود و این کار هنوز برای خودم هنوز کهنه نشده است و جاذبههای زیادی دارد و این بود که تصمیم گرفتیم ضبطش کنیم. همین احساس را نسبت به نمایش «معرکه در معرکه» هم دارم و اگر توفیقی باشد، آن را هم ثبت میکنیم.
کارگردان سریال تاریخی امام علی(ع) درباره حضور مهدی فخیم زاده در مجموعه دندون طلا نیز توضیح داد: وقتی کاری تولید می شود، بر اساس ارتباطهایی که حاصل می شود، ترکیب را می چینند. بعد از سریال مختارنامه ارادت ویژه ای نسبت به آقای فخیم زاده پیدا کردم و کار با ایشان برایم لذت بخش بود و دوست داشتم در هر شرایطی اگر نقشی مناسب باشد از ایشان استفاده کنم و طی این چند ماه مثل پروژه مختارنامه هم از ایشان یاد گرفتم و هم لذت بردم.
در ادامه مهران برومند نیز درباره تهیه کنندگی مینی سریال «دندون طلا» گفت: وقتی تولید سریال ماه تی تی به تعویق افتاد، افتخار تهیه دندون طلا را پیدا کردیم. همه همدل و همراه شدند تا گوشه هایی از این کار را گرفته و به مرحله تولید برسانند. منبع الهام ما در این اثر آقای میرباقری بود و دندون طلا با همدلی و اعتقاد و عشق ساخته شد.
وی ادامه داد: تا به حال حدود 9 قسمت از سریال تدوین شده و همچنان ادامه دارد و احتمالا یک قسمت هم پشت صحنه برای علاقه مندان منتشر خواهد شد. اولین قسمت سریال نیز از روز دوشنبه 12 مردادماه توزیع خواهد شد و هر 10 روز، یک قسمت جدید به بازار می آید. طبق این تصمیم گیری، قسمت آخر بعد از عاشورا روانه بازار خواهد شد.
در ادامه میرباقری درباره ساخت مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی گفت: آرزویم این است که بتوانم این سریال را با تلویزیون بسازم. سلمان یک پروژه ای است که برای خود من تبدیل به یک باور شده است اما مشکلات مالی تلویزیون باعث شده که فعلا دوستان نتوانند پروژه سلمان را راه اندازی کنند.
وی همچنین راجع به حضورش در شبکه نمایش خانگی نیز عنوان داشت: در مسیر تولید شاهگوش متوجه شدم که پتانسیل خوبی در این حوزه وجود دارد که اگر واقعا از آن درست استفاده کنیم، می تواند شبکه بسیار تاثیرگذاری باشد. من در دوره تجربه شاهگوش به همه دوستان توصیه کردم که اگر جدی برخورد کنیم و نگاهمان را عمیق تر کنیم، می تواند فرصت فوق العاده ای برای هنرمندان باشد که بدون واسطه با مردم در ارتباط باشند.
میرباقری تاکید کرد: ما در چارچوب وقوانینی کار می کنیم که به آن اعتقاد داریم اما مشکلات شبکه نمایش خانگی بسیار کمتر است و جذابیت های بیشتری دارد. وقتی در سینما کاری را عرضه می کنیم، بیشتر نگران نظر مخاطب هستیم. اما در تلویزیون این ارتباط را ضعیف تر داریم. نتیجه هم از سوی افکار سنجی سازمان ارائه می شود که نمی دانیم چقدر از آن واقعی است. این موضوع برای هرکسی که در این حوزه کار تولید می کند، جذاب است. حوزه رقابتی خاص تری هم هست و اگر کاری با کیفیت مطلوب تولید کنید، از سوی مخاطب حائز اهمیت است و اگر این را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که روی یک کار زحمت بیشتری شده، برای مردم هم قابل تشخیص است.
فخیم زاده نیز در این رابطه عنوان داشت: سینما امروز شرایط خاصی را سپری می کند، مشکل این است که چه باید ساخت و مشکل دیگر در سینما نمایش است. فیلم یکسال بعد از تولید امکان نمایش پیدا می کند و تلویزیون هم چون یک دستگاه رسمی کشور است، تلقی مدیری است که در آنجا حضور داردو در نتیجه کار کردن با تلویزیون رسمی کشور سخت است.چون خود او هم مورد سوال است و یک قانون کامل وجود ندارد که طبق آن عمل کنند.
وی تصریح کرد: تلویزیون حل مساله با یک مدیر بهتر و با یک مدیر دیگر بدتر می شود. یک مدیر دست به عصا و یک مدیر دیگر جسورتر است. من تا به حال 7 الی 8 سریال ساخته ام و فکر می کنم که این مشکل حل نمی شود جز با تشکیل تلویزیون خصوصی که امکان آن نیست. تلویزیون ما بودجه زیادی برای کارمندان و تولید برنامه می خواهد و اگر 5 شبکه خصوصی داشتیم، با یک دهم این بودجه کار می کردند.
کارگردان سریال ولایت عشق درباره شبکه نمایش خانگی در ایران نیز اظهارداشت: شبکه نمایش خانگی در ایران خیلی بد شروع شد. برخی سریالها نصفه ماند و برخی تولیدها سطحی و آبکی بود. اما در این میان شاهگوش منظم توزیع شد. شبکه نمایش خانگی جای خوبی است چون هم خصوصی است و هم بخش دولتی انگیزه ای برای وردو به این بخش ندارد. اینجا مخاطب امکان انتخاب بیشتری دارد و جای بهتری برای تولید آثار بهتر است.
میرباقری نیز در ادامه رونمایی از مجموعه دندون طلا درباره احتمال ساخت سریال سلمان فارسی در شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: امیدوارم در ادامه به کارهای بزرگ و تولیدات بزرگ در شبکه نمایش خانگی فکر کنیم. سینما هنر گرانی است و اگر قرار باشد سلمان را بسازم باید تامین اعتبار کنیم که حجم گسترده ای را می طلبد.
برومند نیز درپاسخ به پرسشی راجع به ساخت سری دوم شاهگوش تصریح کرد: تصمیمی برای تولید سری دوم این مجموعه وجود ندارد.
در بخش دیگری از این مراسم داود میرباقری در پاسخ به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس مبنی براینکه نظر شما که با سانسور تصویر حضرت عباس (ع) در سریال «مختارنامه» مواجه شدید درباره چنین اتفاقهایی که برای آثار مذهبی نظیر «رستاخیز» نیز افتاد چیست و چرا علیرغم صحبتها و رایزنیهای قبلی مبنی بر تصویر چهره ائمه هنگام نمایش و اکران این آثار با مشکل مواجه میشوند، گفت: اتفاقی که برای رستاخیز افتاد مایه تأسف است اگر ما به ارتباط مستقیم و نشان دادن صورت ائمه فکر میکردیم قبلاً تصمیم دیگری میگرفتیم در سریال مختارنامه نیز مسئله ائمه در حاشیه وقایع بود و مشکلات خاصی در مسئله تصویر کردن ائمه نداشت اما در مسیر تولید آقای ضرغامی علاقه داشتند که بخشهایی در کربلا را در کار قرار دهیم و اول باید بپذیریم که این بخشها چه اثر حمایتی میتوانند داشته باشند و ما فکر میکردیم مشکلات کمتر باشد چون با نظر مدیر ارشد سازمان همراه بود اما در ادامه دیدیم که بخشهایی پخش شد و بخشهایی تعیینکنندهای نیز پخش نشد.
وی افزود: برای تولید چنین آثاری قبل از ساخت باید رایزنی کنند و اثر بلاتکلیف نباشد، زیر پایش محکم باشد و بعد به این باور برسیم. من فکر میکنم چهره ائمه را میتوان نشان داد بدون مخدوش کردن باورها ملزومات خود را مطالبه و باید کار را طوری دید که شکل مطلوبی داشته باشد. در مقطعی به من گفتند سریال حضرت خدیجه را بسازم اما وقتی من تحقیق و پژوهش کردم دیدم که نمیشود و جو غالب را در این مسیر دیدم که در پخش به مشکل میخوریم. این همه زحمت و نیرو مورد استفاده قرار میگیرد و در نهایت در حوزه مبهمی با این مشکلات مواجه شدیم متأسفانه ما قانون متمرکزی نداریم که به ما بگوید خط قرمزها کدام است تأثیرش هم خیلی مخرب است و با توجه به مشکل رستاخیز این همه انرژی و وقت معلوم نیست به ثمر برسد یا نرسد و این موضوع انگیز فیلمسازان را کم و کمتر میکند. به نظرم باید قبل از تولید بررسی کرد و با شرایطی به سراغ تولید رفت که بدانید میتوان آن را ترویج و عرضه کرد.
کارگردان سریال تاریخی امام علی (ع) عنوان کرد: بیشترین تأثیری که میتوانید برای خود و عوامل داشته باشید این است که نمیتوانید بهره کافی و لازم را ببرید و از اول باید این مشکلات را حل کرده و بعد اقدام به تولید کرد.
میرباقری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی براینکه شما در سریال «سلمان فارسی» نیز قطعاً با بخشهایی از زندگی پیامبر مواجه خواهید بود برای این مقاطع و تصویر چهره ایشان چه تصمیمی گرفتهاید، نیز توضیح داد: خوشبختانه سریال سلمان طوری طراحی شده که من خیلی با این موضوع مواجه نیستم و با صرفنظر از نمایش چهره حضرت رسول قصه را جلو میبریم. من در مجموعه امام علی هم ایشان را در قالب لانگشات تصویر کردم و خودم به لحاظ اعتقاد و باور، باور دارم که امکان نمایش این چهرهها وجود دارد و مخالفت و ابهاماتی که در این حوزه وجود دارد حداقل تأثیرش این است که اگر کسی هم بخواهد کار مذهبی بسازد دست و دلش بلرزد.
فخیم زاده نیز در این باره گفت: در مورد تولید کارهای تاریخی، روایت های مختلفی از آن واقعه وجود دارد که کدام را انتخاب کنید و نظرات مختلف است. در زمان ساخت سریال ولایت عشق، برخی راجع به تصویر چهره ائمه اعتقاد داشتند این موضوع حرمت ندارد و می توانی چهره را تصویرکنی اما من احتیاط کردم و با شکل نور و صدا جلو رفتیم. این حرف هم درست است و هم غلط چون نظر مراجع در این باره متفاوت است. درباره رستاخیز هم همین اتفاق افتاده است، یکسری از مراجع یک نظر و عده ای دیگر نظر دیگری داشته اند و همین موضوع فیلم را دچار تضاد کرده است. این موضوعات انگیزه را برای کار کم کرده و ایجاد رعب و وحشت در دل فیلمساز می کند.
در ادامه نیز ستاره اسکندری به عنوان بازیگر نقش نیر در مجموعه دندون طلا گفت: خوشحالم که این نقش را ایفا کردم. نیر هر شب در صحنه میمرده و فردا زنده میشده است. وقتی با فاصله 15 ساله به این تئاتر نگاه میکنم، دوست دارم به عقب برگردم و تمام تلاشم را گذاشتم تا نیر را باورپذیر بازی کنم.
همجنین آذرنگ نیز در این مراسم گفت: سالها با تئاتر زندگی کرده ام اما با آشنایی ام با آقای میرباقری سرنوشت دیگری برایم رقم خورد و در هیچ کار تصویری وحشت نداشتم جز دندون طلا. چون این اثر قبلا روی صحنه رفته و اثر خود را گذاشته است. هنوز نمی دانم چه اتفاقی افتاده اما امیدوارم هرچه هست، خوب باشد.
حامد بهداد دیگر بازیگر مجموعه دندون طلا نیز عنوان داشت: در کل دندون طلا تجربه خوبی بود و البته در ریز به ریز و دقایق و لحظات هم خوب بود. این سریال مرثیه و سوگی درباره از بین رفتن نمایش روحوضی و نماد جریان موسیقی مطربی که پس از انقلاب با شماتت مواجه شد و الان که 35 سال می گذرد، برخی موارد سرجای خود برگشته اند زمان مناسبی برای ساخت این سریال بود.
وی افزود: مطمئن بودم که اگر این اثر با دوربین ترجمه شود، حتما تبدیل و ترجمه خوبی خواهد بود و فشردگی کار نیز در این اثر خسته مان نکرد. چون این نقش، یکی از بهرتین نقش هایی بود که به من محول شده بود، لازم میدانم این اجرا را به یل ارجمند و خانواده ارجمند جانانه و دلی تقدیم کنم.
در ادامه برومند درباره بازگشت سرمایه در شبکه نمایش خانگی به سریال شاهگوش اشاره کرد و گفت: اگر طراحی و حمایت و فرهنگ سازی خوبی بشود، پتانسیل شبکه نمایش خانگی با سینما برابر است. طبق تحقیقی که انجام دادیم، یک قسمت شاهگوش را حداقل 17 میلیون نفر دیده اند که مترادف با 2 میلیون و نیم نسخه واقعی بود. اگر همه از نسخه اورجینال استفاده کنند، این عرصه به یک صنعت بزرگ تبدیل خواهد شد.
وی همچنین از ارائه سریال دندون طلا در قالب های جدید خبر داد و گفت: شکل عرضه در شبکه نمایش خانگی عوض خواهد شد و ما با شکبه اینترنتی آپارات نیز برای نمایش و نه دانلود این اثر مذاکره کرده ایم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *