بایستههای رسانه پردازی در مواجهه با بحران بیماری کرونا
به گزارش گروه فرهنگی ، مسئولیت سنگین رسانهها در مواجهه با بحرانهای اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. قدرت و حوزه نفوذ رسانهها در افکار عمومی مردم و نقش تاثیرگذار آن در شکل دهی به افکار عمومی، باعث شده است تا متخصصان حوزه رسانه و مدیریت بحران، رسانهها را به عنوان یکی از مهمترین عناصر و ابزارهای مدیریت بحران معرفی کنند.
بنابراین رسانهها نقش مهمی در مدیریت بحران و همراه کردن افکار عمومی در زمینههای گوناگون دارند. رسانه ابزار تاثیر بر افکار عمومی است و از آنجایی که افکار عمومی تاثیر شگرفی در شکل دهی به رفتار اجتماعی دارند رسانه میتواند رفتار مردم را به سمت کنترل و هدایت بحران جهت دهی کند.
از این رو پیام مخابره شده از رسانه و محتوای ارائه شده رسانهها میباید دارای ویژگیهایی باشد که این کارویژه را به بهترین شکل به انجام برساند.
در ادامه میتوانید برای مطالعه بایستههای رسانه پردازی در مواجهه با بحران بیماری کرونا اینجا کلیک کنید.
منبع:مرکز پژوهشی آرا «اسرا»