مراسم تقدیر از مجریان بررسی عملکرد بنیاد در جشنواره شهید رجایی برگزار شد/ آمادگی بنیاد شهید در ارائه خدمات الکترونیک به ایثارگران
به گزارش گروه جامعه ،سید منصور میرمرادی گفت: همکاران بنیاد با توجه به شرایط حاکم در سازمان و مشکلات اعتباری تلاش میکنند تا خدمات خود را به نحو احسن به خانوادههای شهدا و ایثارگران ارائه دهند و با زحمات خود باعث شدند که بنیاد برای سومین بار در چند سال اخیر، در بحث ارزیابی عملکرد در جشنواره شهید رجایی بهعنوان برتر دست پیدا کند که این افتخار را به همکارانم در شهرستانها، استانها و ستادی تبریک میگویم.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با تاکید بر اینکه امروز نظام اداری کشور در بعد سلامت اداری و تکریم اربابرجوع خود را متعهد میداند، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره شهید رجایی در بحث سلامت اداری رتبه نخست، مدیریت عملکرد رتبه دوم و در زمینه نیروی انسانی رتبه سوم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه بنیاد در حوزه فناوری و اتوماسیون اداری جزو برترین دستگاههای کشور است، خاطرنشان کرد: عملکرد ادارات کل آمار و فناوری اطلاعات، ارزیابی عملکرد، توسعه منابع انسانی و مرکز حراست بنیاد قابل تحسین است و در شرایط فعلی مدیران و کارکنان باید ضمن حمایت از یکدیگر، از دریچه امربهمعروف و نقد منصفانه برای پیشبرد امور به یکدیگر کمک کنند.
میرمرادی اظهار داشت: در حوزه سلامت اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصل شفافیت حاکم است که موجب شده ۷۵ درصد از شرکتهای سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه وارد شوند که این آمار تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. این شفافیتهای مالی در حوزه مالی بنیاد نیز وجود دارد و تمامی مناقصات بهصورت الکترونیک انجام شده و آمار تمامی داراییها و سود آن مشخص است.
وی افزود: در حوزه ساختار و اصلاح فرآیندها کاستیهایی وجود دارد، ولی بنیاد در مسیر رسیدن به سازمانی هوشمند و پاسخگو درحرکت است و قطعاً با تکیه به سرمایه نیروی انسانی، ارتباطات و نوآوری به همراه خلاقیت گامهای بلندی خواهد برداشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد، خودباوری، اعتماد و اعتقاد را از عوامل تحکیم سرمایه انسانی برشمرد و استدلال و منطق تصمیمگیری را نیز ازجمله محورهای توانمندی نیروی انسانی عنوان کرد و ادامه داد: فصل الخطاب بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمام امور و اقدامات قانون است و باید دانش و آگاهی کارکنان در حوزه خدمترسانی و اشراف به قوانین روزبهروز افزایش پیدا کند. قطعاً علاقه کارکنان و وفاداری آنها به سازمان اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
میرمرادی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر ۱۵ خدمت در بستر الکترونیک ارائه میدهد و آمادگی همکاری با سایر سازمانها جهت ارائه خدمات الکترونیکی به ایثاگران را دارد.
در ادامه این نشست حسن مصلحی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به رتبه برتر بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سومین سال در میان ۱۱۰ دستگاه و وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی، گفت: در سال ۱۳۹۷، برنامه اصلاح نظام اداری دوره دوم ابلاغ شد که بر اساس آن بنیاد ۱۰ برنامه را در شاخصهای عمومی تعیین کرد و به استانها نیز ارسال شد. با توجه به مشکلات اقتصادی تحقق برخی اهداف سخت بود، اما با برگزاری جلسات با سازمان اداری استخدامی کشور توانستیم در بحث شاخصهای اختصاصی، مدیریت مناسبی داشته باشیم.
وی افزود: استان ایلام درزمینهٔ استقرار میز خدمت الکترونیک، خراسان شمالی در شاخصهای عمومی، قزوین درگروه سلامت و بهداشت، کرمانشاه در شاخصهای عمومی و اختصاصی، گیلان دستگاه برگزیده جشنواره، لرستان در استقرار میز خدمت الکترونیک و شهرستانهای استان تهران در گروه بهداشت موفق به کسب رتبه برتر شدهاند.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به شاخص نظرسنجی و رضایت سنجی خاطرنشان کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت امتیاز ۱۰۰ درصد را برای رضایت سنجی ارباب رجوع اعلام کردهاند که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات موثرتری را انجام دهیم. از سوی دیگر با توجه به خدمات ارزنده بنیاد بهویژه در حوزه الکترونیک باید اطلاعرسانی لازم در خصوص این اقدامات برای آگاهی عمومی صورت گیرد تا امکانات بنیاد برای جامعه هدف و سازمانها بهخوبی منعکس شود.
گفتنی است این مراسم با حضور حسن مصلحی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، بهروز بزرگی مدیر کل ارتباطات و مراجعات، علیرضا امینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات، وحید بوستان احمدی مدیرکل پشتیبانی و مهندسی، علی گودرزی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه، سید محمد مهدی موسوی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی و سعید خاوندی مدیرکل نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و مدیران کل به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود درزمینهٔ افتخارات کسبشده در جشنواره شهید رجایی پرداختند.