تیراندازی‌های جمعی معضل بزرگ جامعه/نیوزویک:مردم آمریکا در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بیشترین سلاح را در اختیار دارند

22:00 - 05 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۴۸۹۰
نیوزویک در مطلبی نوشته که پس از تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا روش‌های مختلفی برای جلوگیری از وقوع این نوع حوادث مطرح و به کنگره ارائه شده، اما به نظر می‌رسد هیچ یک از آنها تاکنون نتواستند این معضل جدی را در جامعه آمریکا رفع کنند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا اتفاقی تهدیدآمیز برای مردم این کشور است چرا که شهروندان این کشور به راحتی می‌توانند همانند کسانی که جان خود را به دلیل خشونت‌های ناشی از حمل سلاح از دست دادند قربانی شوند.

در زمان وقوع تیراندازی‌های جمعی، شهروندان آمریکا ممکن است در مکانی قرار داشته باشند که در برابر جنونی که ناگهان آنان را محاصره می‌کند بی دفاع شوند.
 
 
استفاده از فناوری برای رفع معضل تیراندازی‌های جمعی آمریکا
 
به گزارش نیوزویک، گاهی اوقات قوانین سختگیرانه کنترل حمل سلاح و یا افزایش آگاهی در مورد بیماری روحی و روانی به خودی خود نمی‌توانند معضل خشونت‌های ناشی از حمل سلاح و تیراندازی‌های جمعی آمریکا را رفع کنند.

تیراندازی‌های مرگبار در والمارت تگزاس و دیتون اوهایو همانند حوادث مشابه در دبیرستان پارکلند فلوریدا، جشنواره موسیقی لاس وگاس، پایگاه ارتش فورت هود و صد‌ها مورد از این نوع حوادث بوده که ظاهراً به صورت تصادفی اتفاق می‌افتد و ضربه‌ محکمی به احساس امنیت شهروندان آمریکا وارد می‎کند.
 
 
نیوزویک در بخش دیگری می‎نویسد: هیچ یک از قوانین پیشنهادی شهروندان آمریکا به راه حلی مناسب برای مقابله با تیراندازی‌های مرگبار کمک نمی‎کند، بلکه باید شکافی که میان فناوری، موضوعات ایمنی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مواقع بحرانی وجود دارد را رفع کرد.

این درست همان چیزی است که جان ساوت، مردی با بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریتی در زمینه امنیت و عملیات تجاری که در ارتش و در اداره پلیس آمریکا خدمت کرده بیان می‎کند.
 
 
استفاده از فناوری برای رفع معضل تیراندازی‌های جمعی آمریکا
 
پس از بمبگذاری در مسابقه ماراتون ۲۰۱۳ بوستون، حادثه‌ای که در آن جان چند نفر از شهروندان این منطقه گرفته شد و صد‌ها زخمی بر جای گذاشت کارشناسان آمریکایی به فکر افتادند که چگونه می‌توانند به کمک فناوری جدی امنیت شهروندان خود را حفظ کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *