تبلیغ مهمترین روش آشنایی کودکان و نوجوانان با کتب ارزشی/ «نقد» موثرترین روش برای معرفی آثار ادبی

8:33 - 10 تير 1398
کد خبر: ۵۲۸۸۱۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب «تکاور گردان یکم» گفت: اگر کتاب‌های ارزشی برای کودکان و نوجوانان تبلیغ شود زمینه برای وسعت آشنایی جامعه با کتاب های ارزشی فراهم می شود بنابراین تبلیغات می تواند مهمترین عامل برای این گسترش فرهنگی در حوزه آثار ارزشی باشد.

سید قاسم یا‌حسینی نویسنده کتاب «تک اور گردان یکم» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به رعایت قانون کپی رایت در عرصه کتاب‌های پی دی اف گفت: هر تکنولوژی که وارد می‌شود نیازمند فرهنگ سازی است و چنانچه این فرهنگ سازی صورت نگیرد مشکل آفرین خواهد بود، بدین ترتیب عمده ضرر عدم رعایت کپی در حوزه کتاب‌های «پی دی اف» نیز مربوط به مولفان و نویسندگان می‌شود.

یاحسینی تاکید کرد: من باور دارم نیازمند کار فرهنگی فراوانی برای جلوگیری از عدم رعایت پدیده کپی رایت هستیم، عدم رعایت کپی رایت یعنی نوعی دزدی شکل گرفته است، محصول فکری کسی را به تاراج گذاشتن کاری نادرست بوده و از نظر عقلی، شرعی و قانونا اشتباه است. این امر مشکل آفرین ضرر‌های بسیاری را در بر دارد.

تبلیغ مهمترین را آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار ارزشی/موثرترین روش برای معرفی آثار ادبی «نقد» است
وی ابراز کرد: این روزها شاهد این هستیم که در خارج از ایران کتاب‌های جدید ایرانی را به صورت پی دی اف داخل سایت‌های مختلف به انتشار می‌گذارند و این در حالی است که اروپا بر اساس قانون مالکیت قوانین سختگیرانه‌ای برای آثار خود اعمال کرده است اما در ایران به دلیل اینکه حق کپی رایت و مالکیت به رسمیت شناخته نمی‌شود شاهد وقوع این دست از اتفاقات هستیم.

یا حسینی در خصوص تبلیغات کتاب‌های ارزشی افزود: کتاب در بازار به عنوان یک کالا شناخته می‌شود و برای شناخت این کالا‌ نیازمند تبلیغ هستیم. اگر کتاب‌های ارزشی برای کودکان و نوجوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جهان بینی اسلام تبلیغ شود زمینه برای وسعت آشنایی جامعه با کتاب های ارزشی فراهم می شود بنابراین تبلیغات می تواند مهمترین عامل برای این گسترش فرهنگی در حوزه آثار ارزشی باشد.

این نویسنده درباره تاثیر نقد بر فروش و معرفی کتب منتشره تصریح کرد: تجربه نشان داده کتاب‌هایی که مورد نقد قرار می گیرند معمولا از فروش خوبی برخوردار می‌شوند، کتاب‌های هستند که بهچاپ صدم رسیدهاند و این فروش صرفا بخاطر این است که نقد‌هایی از آنها در فضای مجازی منتشر شده است چراکه این امر کنجکاوی مخاطبان را به همراه داشته است. من بار‌ها به ناشران پیشنهاد کرده ام که کتاب‌هایی را که منتشر می‌کنند را به بوته نقد و بررسی بگذارند زیرا این رویداد سبب می‌شود تا کتاب‌ها بهتر معرفی شوند و افراد با این کتاب‌ها آشنا شوند.

وی تاکید کرد: نویسندگان یکی از سخت‌ترین دوران معیشتی فرهنگی را پشت سر می‌گذارند و این امر به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و همچنین تحریم‌ها رخداده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *