نتایج نظرسنجی برنامهها و سریالهای ماه مبارک رمضان اعلام شد/ «برادرجان» پربینندهترین شد
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما درتازهترین نظرسنجی خود درخصوص برنامههای تلویزیونی ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ۸۴ درصد مردم درسراسر کشور بیننده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال ها، فیلمهای سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفتگو، ورزش و اخبار بوده و حدود ۶۹ درصد هم حداقل پای یکی از برنامههای ویژه ماه مبارک رمضان و سریالهای این ماه نشسته اند.
همچنین براساس این نظرسنجی حدود ۴۰ درصد از مردم برنامههای جمع خوانی قرآن کریم را از شبکههای مختلف سیما تماشا کرده اند که درمیان شبکههای مختلف شبکه سه بیشترین بیننده جمع خوانی قرآن کریم را داشته است.
۳۲ درصد از مردم نیز پای سخنرانیهای مذهبی تلویزیون درایام ماه مبارک رمضان نشسته و حدود ۴۲ درصد هم شبهای قدر با تلویزیون قرآن به سرگرفته اند.
میزان علاقمندان به جمع خوانی قرآن با تلویزیون و سخنرانیهای مذهبی در مقایسه با رمضان سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.
اما مردم درمیان سریالهای رمضانی سریال برادرجان شبکه سه را بیش از دو سریال دیگر پسندیده و ۴/۵۱ درصد بیننده این سریال بوه اند.
دلدارشبکه دو با ۸/۳۸ درصد، از یادها رفته شبکه یک با ۵/۳۳ درصد و پایتخت ۵ که به صورت تکراری از شبکه یک سیما پخش میشد هم با ۶/۳۱ درصد دررتبههای بعدی پربینندهترین سریالهای رمضای قرار گرفته اند.
میزان مخاطب سریالهای رمضانی جدید امسال درمقایسه با سریال جدید سال گذشته حدود ده درصد افزایش یافته است.
درمیان ویژه برنامههای افطار شبکههای مختلف سیما، دعوت از شبکه یک، هزارداستان از شبکه نسیم، هزارراه نرفته از شبکه دو، اختیاریه از شبکه پنج، ماه بهشت از شبکه قرآن و معارف سیما، یک شهرضیافت از شبکه شما، ماه نشان از شبکه افق و معنای زندگی از شبکه چهار در رتبههای اول تا هشتم پربینندهترین برنامههای افطار قرارگرفته اند.
ماه خدا از شبکه یک، ماه من از شبکه سه، خلوت انس از شبکه قرآن و معارف، خوان نیاز ازشبکه دو، نسیم رحمت از شبکه شما، خلوتگه عارفان از شبکه پنج، ایوان خدا از شبکه افق و سحوری از شبکه چهار سیما نیز ویژه برنامههای سحری بودند که به ترتیب بیشترین مخاطب را جذب کردند.
درمیان دیگر برنامههای گفتگو محور سیما در ماه مبارک رمضان نیز درسهایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی که یکی از قدیمیترین برنامههای این شبکه است در جایگاه نخست از منظرمیزان مخاطب قرار گرفت.
بعد از درسهایی از قرآن هم، جشن رمضان از شبکه پنج، شبهای شیدایی از شبکه دو، نسیماه از شبکه نسیم، این شبها از شبکه یک، یاد خدا از شبکه قرآن ومعارف و ضیافت از شبکه چهار سیما بیشترین مخاطب را پای برنامههای خود نشانده اند.