توضیح «فریدون جیرانی» در خصوص نوع فیلمبرداری آثارش/کمک قابهای کج به فیلم کارگردان «آشفتگی»
فریدون جبرانی نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره ساخت آثاری کلاسیک همچون «خفگی» و «آشفتگی» بعد از سالها فیلمسازی گفت: دلیل اینکه بعد از این همه سال به سراغ چنین فیلم هایی رفتهام این است که در این سن میخواهم تجربیاتی که دوست دارم را انجام دهم و فکر میکنم وقت آن رسیده که به علایق اصلی خودم در سینما بپردازم.
وی در همین راستا ادامه داد: سینما برای همیشه تجربه گرایی است و هیچ وقت سن و سال در آن تاثیری نمی گذارد. الان که دو فیلم خفگی و آشفتگی را ساخته به این نتیجه رسیدم که ممکن است این دو فیلم از تمامی کارهایی که تا به حال انجام داده ام بهتر باشند زیرا سینما مورد علاقهام همین است.
کارگردان فیلم "آشفتگی" درباره نوع فیلمبرداری در هر دو اثر خود تاکید کرد: این نوع از فیلمبرداری در هر دو فیلم به پیشنهاد مسعود سلامی شکل گرفت و من هم از آن استقبال کردم. مثلاً قابهای کج فیلم آشفتگی توانست به درام و روایت درست اثر کمک شایانی کند.
وی درباره فضای عاشقانه آشفتگی اظهار کرد: من خودم همیشه دوست دارم در میان درام خود عشق را نشان دهم. این اتفاق در رویدادی کلاسیک، برای خود من جذاب است و امیدوارم برای مخاطب هم جذاب باشد.
جیرانی با اشاره به آثار اکران شده سینما خاطرنشان کرد: واقعیت امر به دلیل مشغول بودن سر پروژه «نهنگ آبی» نتوانستم زیاد فیلم ببنیم اما در همین فرصت غلامرضا تختی به کارگردانی «بهرام توکلی» را دیدم که به نظرم فیلم بسیار خوبی بود.