حس کنجکاوی در مواجه با پدیدهها را به دانش آموزان منتقل کنیم
به گزارش گروه جامعه ، حجتالاسلاموالمسلمین محی الدین بهرام محمدیان از روسای اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست هماندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بعد از انقلاب، اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب ضروری است نسبت به برنامههای گذشته بازنگری داشته باشیم و در راستای آینده در چارچوب آرمانها و تفکرات انقلابی برنامهریزی داشته باشیم، بنابراین التقاطی اندیشیدن در این خصوص جایگاهی ندارد.
وی افزود: دهه پنجم زمان تثبیت آرمانهای انقلاب و افول آمریکا است ولازمه این تثبیت وجود نیروهای انقلابی در آموزش و پرورش است و نباید کسانی در بدنه کار حضور داشته باشند که دنبال پیاده کردن برنامههای ترجمه شده از سایر کشورها باشند.
محمدیان خاطرنشان کرد: سند تحول بسیار ارزشمند است و باید شرایط را برای تحقق اهداف آن فراهم کرد و آموزش معلمان برای اجرای سند بسیار ضروری است.
رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: بهجای مدیران خاطره گو نیازمند مدیران آرزومند هستیم، زیرا وجود مدیران آرزومند همواره برای تحقق آرزوهایشان تلاش میکنند و با مدیران مقلد نیز بهجایی نمیرسیم و با وجود چنین مدیرانی نمیتوان تمدن اسلامی را رقم زد.
وی ادامه داد: مدیری که به پختهخواری عادت کند نمیتواند دانشآموز خلاق و پرسشگر تربیت کند و توجه به تربیت عقلانی و حیات طیبه مورد غفلت قرار گیرد و نیازمندیم حس کنجکاوی در مواجه با پدیدهها را به دانش آموزان منتقل کنیم.
وی اضافه کرد: در مهندسی نیازهای آینده کشور، باید هنرمند باشیم و تحت تأثیر مسائل غیر ضروری قرار نگیریم.