رئیس کل دادگستری استان گیلان: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش بسزایی در تسریع فرایند‌های دادرسی دارند

16:25 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۱۱۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش بسزایی در تسریع فرایند‌های دادرسی دارند
نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان گیلان با رئیس کل دادگستری استان در خصوص چگونگی ثبت و ارجاع دعاوی و شکایات در صلاحیت محاکم صلح برگزار شد.

خبرگزاری میزان- نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان گیلان با مجید الهیان رئیس کل دادگستری استان در خصوص چگونگی ثبت و ارجاع دعاوی و شکایات در صلاحیت محاکم صلح برگزار شد.

مجید الهیان رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان لزوم رعایت موازین قانونی و علمی در پذیرش دادخواست‌ها و شکایات در دفاتر الکترونیک قضایی اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش بسزایی در تسریع فرایند‌های دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی داشته و به مردم کمک می‌کند تا در احقاق حقوق و دادخواهی بهترین شیوه را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و حضور فعال و دائمی مدیران دفاتر در محل کار تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران دفاتر از افراد زبده و حقوقدان انتخاب شده‌اند لذا انتظار است با برخورد و رفتار مناسب و اعمال نظارت و آموزش متصدیان دفاتر شاهد ارائه خدمات مفید و تکریم مراجعه کنندگان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشیم.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موظفند تمامی دعاوی و شکایات را ثبت کنند ولی می‌توانند به عنوان راهنما و هادی در کنار مراجعان قرار گرفته و از بسیاری اشتباهات حقوقی از سوی مردم، پیشگیری به عمل آورند.

وی رعایت نوبت‌دهی در دفاتر را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید با حفظ تقدم افراد در نوبت‌دهی، زمان انتظار در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با افزایش کادر دفتری و ساعات کاری کاهش یابد.

الهیان دادگاه صلح را دادگاهی در موازات دادگاه‌های حقوقی و کیفری دو عنوان کرد و گفت: چون عموما پرونده‌های با قابلیت سازش در صلاحیت دادگاه صلح قرار دارد، لذا در معیت هر دادگاه صلح، شعبی از شورای حل اختلاف نیز پیش بینی شده است و از این پس در شورا‌های حل اختلاف رای و حکم قضایی صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *