آیین تکریم و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی تهران برگزار شد

13:17 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی تهران برگزار شد
سرپرست جدید مجتمع قضایی، ویژه نیابت اجرای احکام مدنی تهران با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.

خبرگزاری میزان- ربیع اله قربانی در مراسم آیین تکریم و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی تهران با قدردانی از تلاش‌ همکاران قضایی و اداری در این مجتمع گفت: مجتمع نقش بسیار مهمی در اجرای احکام حقوقی و به ویژه احکام مالی دارد. نیابت قضایی، به‌عنوان یکی از ابزار‌های کارآمد در تسریع روند اجرای احکام، امکان همکاری سریع بین حوزه‌های قضایی مختلف را فراهم می‌کند و موجب کاهش زمان دادرسی و اجرای احکام می‌شود. باید با تلاش بیشتر، مدیریت دقیق، شفاف و علمی زمینه کاهش زمان اجرای احکام و در نهایت کوتاه‌تر شدن فرایند اجرای احکام را فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر نیابت‌های وارده به محاکم اجرای احکام مالی است، یکی از ابزار‌های کارآمد و سریع در بحث اجرای احکام وجود مجتمع قضایی نیابت است و این مجتمع امکانی را فراهم کرده است که بین حوز‌های قضایی مختلف در سراسر کشور تعامل و همکاری وجود داشته باشد.

رئیس کل محاکم تهران گفت: در اجرای احکام مالی، مشکلاتی همچون دسترسی به اطلاعات مالی محکوم‌علیه و پیگیری اموال، از جمله چالش‌های اساسی است که در گذشته به طولانی شدن فرایند دادرسی منجر می‌شد. اما با تحولاتی که در سیستم قضایی کشور رخ داده است، به‌ویژه با راه‌اندازی سامانه هوشمند اطلاعات مالی محکوم‌علیه (سامانه سهام)، دسترسی به اطلاعات مالی به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. این سامانه باعث افزایش شفافیت، کاهش خطا‌های انسانی، و تسریع روند اجرای احکام شده است.

آیین تکریم و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ویژه نیابت اجرای احکام مدنی تهران برگزار شد

وی تاکید کرد: سامانه هوشمند اطلاعات مالی محکوم علیه (سهام) یکی از مهم‌ترین ابزار‌های محاکم برای تسریع در اجرای احکام مالی است. این سامانه این اجازه را به شعبه می‌دهد که به سرعت و با دقت به اطلاعات مالی محکوم‌علیه دسترسی پیدا کند. شفافیت و دقت در ردیابی اموال، به‌ویژه در پرونده‌های مالی بزرگ، از مزایای اصلی این سامانه است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم در نیابت اجرای احکام مدنی، عدم دسترسی به قاضی معطی نیابت می‌باشد که بعضاً با ابهاماتی مواجه می‌شویم. رفع این مشکلات مستلزم مکاتبات، تبادل اطلاعات و دادرسی الکترونیک این مجتمع با مرجع معطی نیابت است.

وی در پایان بیان کرد: یکی از چالش‌های همیشگی، مشکلات مراجعین از شهر‌های دور است که برای پیگیری و اجرای احکام خود به مجتمع قضایی نیابت مراجعه می‌کنند. این مراجعین به‌دلیل مسافت‌های طولانی و هزینه‌های زیاد، با مشکلاتی روبرو هستند. پیشنهاد ما برای حل این مشکل، گسترش استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی در سراسر کشور و بهره‌گیری از سیستم‌های ویدیوکنفرانس برای برگزاری جلسات دادرسی و کارشناسی به‌صورت آنلاین است. این روش‌ها می‌تواند به کاهش مراجعات حضوری و بهبود دسترسی مردم به خدمات قضایی کمک کند.

 در این برنامه با حضور رئیس کل، معاونین قضایی ستادی رئیس کل محاکم و جمعی از مدیران و همکاران قضایی و اداری با اهدای لوح از زحمات ارزشمند علی ناصر کلی وند تقدیر به عمل آمد و یونس اسدی مقدم با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی، ویژه نیابت اجرای احکام مدنی معارفه شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: محاکم تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *