رئیس صلیب سرخ نروژ: حمله به افراد غیرنظامی، کادر درمان و امدادگران در لبنان را محکوم می‌کنیم

15:44 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس صلیب سرخ نروژ: حمله به افراد غیرنظامی، کادر درمان و امدادگران در لبنان را محکوم می‌کنیم
رئیس صلیب سرخ نروژ گفت: درخواست صدور بیانیه‌ای را به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ داده‌ایم که حمله به کادر بهداشت و درمانی و امدادگران را محکوم کنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیری‌هاتلن رئیس صلیب سرخ نروژ در سومین روز از بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ گفت: این نشست فرصت بسیار خوبی بوده تا با تمام جمعیت‌های ملی که اقدامات مشترک انجام می‌دهیم گفتگو داشته باشیم. امروز فرصت مناسبی است تا دیدگاه‌های ما در سطوح عالی با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود. تاکید و نقطه حساس کار ما در انجام اقدامات بشردوستانه تکیه بر اصول بنیادین استقلال و بی طرفی و بی غرضی در فعالیت‌های خود در کشور‌های مختلف است.

وی ادامه داد: کشتن افراد غیر نظامی و مردم عادی خلاف قوانین جنگ است. درخواست صدور بیانیه‌ای را به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ داده ایم که حمله به کادر بهداشت و درمانی و امدادگران را محکوم کنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم. 

رئیس صلیب سرخ نروژ گفت: گشته شدن کادر درمان و پرسنل مخصوصا در مناطق مشخص درمانی واقعا تاسف بار است و باید صدای اعتراض ما به این امر بیشتر شود.

صلیب سرخ نروژ در تمام کشور‌های درگیر مخاصمات مسلحانه حضور دارد

مسئول امور بین المللی صلیب سرخ نروژ نیز در دیدار با پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: جمعیت ملی ما ۴۰ هزار داوطلب دارد و دارای ۱۷ مرکز استانی و ۳۶۰ شعبه محلی در سراسر کشور است.

مسئول امور بین الملل صلیب سرخ نروژ در ادامه بیان کرد: در حوزه امور بشردوستانه بیش از ۲۰ کشور در حال فعالیت هستیم و اقدام به راه اندازی بیمارستان‌های سیار برای کمک به مردم بحران زده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قالب تیم‌های کوچکی با جمعیت‌های ملی میزبان در کشور‌های غزه، لبنان و سوریه در بحث‌های مربوط به مخاصمات در حال همکاری هستیم ادامه داد: البته فعالیت‌های ما کاملا بر اساس اصول بشردوستانه و رعایت بی طرفی و بی غرضی در حال انجام است. نیرو‌های صلیب سرخ نروژ در حال حاضر در تمام کشور‌های درگیر مخاصمات حضور دارند.

وی افزود: همگی می‌دانیم که کمک کردن به مردم غزه، لبنان و سوریه سخت است. آگاهی داریم که وضعیت مردم این کشور‌ها تا چه میزان بحرانی است. آن چیزی که هم اکنون در دنیا مهم است کمک به آن‌ها است.

وی ادامه داد: باید از افراد غیرنظامی و کادر درمان در لبنان و غزه حمایت کنیم و باید یک همکاری را شکل بدهیم تا به مدلی مشترک برای این حمایت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *