رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: با اجرای خوب قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی شاهد تثبیت مالکیت در جامعه هستیم

12:31 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: با اجرای خوب قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی شاهد تثبیت مالکیت در جامعه هستیم
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به نتایج اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی در مورد اموال غیر منقول و همچنین قانون جدید شورای حل اختلاف، اظهار امیدواری کرد که با اجرای خوب این ۲ قانون مهم، انشاالله شاهد تثبیت مالکیت، پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و بهبود شرایط ایجاد صلح و سازش در جامعه باشیم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی در جمع قضات دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک استان خراسان رضوی با تقدیر از زحمات قضات شریف و کارکنان خدوم، کار در دستگاه قضایی را از منظر دنیوی سخت، اما نتیجه خدمت در این مجموعه را به لحاظ معنوی شیرین دانست و با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) افزود: همانگونه که خداوند متعال مردم را خانواده خود می‌داند و به آنان محبت و لطف بی پایان دارد، ما نیز باید رویه‌ای را که در قبال خانواده خود در پیش می‌گیریم در برابر مردم اتخاذ کنیم و این رویه چیزی جز مهربانی با مردم نمی‌تواند باشد، چرا که هر قدر با مردم مهرباتر باشیم، بیشتر مورد عنایت و توجه خداوند متعال قرار می‌گیریم.

وی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضاییه گفت: اجرای این سند توانسته روند جدیدی از خدمت رسانی حقوقی به شهروندان گرانقدر را ایجاد کند و نگاه متعالی به این سند نیز این امکان را ایجاد میکند تا با ابتکار عمل، به دنبال خدمات نو آورانه به مراجعان باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی با تأکید بر لزوم پایبندی همگانی به قانون گفت: در حال پیاده سازی ۲ قانون مهم و سرنوشت ساز در زمینه نحوه ارائه خدمات حقوقی، یعنی  قانون جدید شورا‌های حل اختلاف  و قانون الزام به تنظیم سند اموال غیر منقول هستیم و با توجه به میزان تأثیر گذاری این قوانین، باید همه پای کار اجرای مطلوب آن باشیم تا انشاالله نفع آن به جامعه برسد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی رکن اساسی حاکمیتی نظام است و همه باید در کنار قوه قضاییه به دنبال اجرای قانون و خدمت به مردم باشند چرا که در آینده، به لحظه لحظه این خدمات در پیشگاه خداوند متعال به شدت نیازمند خواهیم بود و همه به خوبی می‌دانیم که خداوند اجر و پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی خطاب به عزیزانی که آرزو داشتند تا در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله جهاد کنند و به شهادت برسند گفت: امروز، عرصه خدمت به کشور و مردم صبور و مقاوم، بزرگترین عرصه مجاهدت فی سبیل الله است و هر مسئولی باید جایگاه حقوقی خود را یک سنگر برای دفاع از میهن و امت اسلامی و یک مکان برای رشد و توسعه کشور بداند، بر این اساس تمامی این مناصب سنگر دفاع از نظام و عرصه خدمت به مردم و به مثابه جهاد فی سبیل الله است و بدیهی است که در این مسیر نباید هیچ شرایطی جز کار خالصانه و مؤمنانه مطرح باشد.

وی با اشاره به نتایج اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی در مورد اموال غیر منقول و همچنین قانون جدید شورای حل اختلاف، اظهار امیدواری کرد که با اجرای خوب این ۲ قانون مهم، انشاالله شاهد تثبیت مالکیت، پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و بهبود شرایط ایجاد صلح و سازش در جامعه باشیم.

گفتنی است در این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری و تعدادی از قضات محاکم کیفری یک و تجدید نظر استان خراسان رضوی نکاتی در زمینه نحوه اجرای مطلوب قانون شورا‌های حل اختلاف، قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیر منقول و استقرار محاکم صلح ارائه کردند. در این جلسه همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های هم اندیشی در این زمینه‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *