۱۰ هزار نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف استخدام می‌شوند

11:42 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰ هزار نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف استخدام می‌شوند
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: بزودی ۱۰ هزار نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف کشور استخدام می‌شوند.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی صبح امروز در سفر به کرمان گفت: کارکنان شورا‌های حل اختلاف حق بزرگی به گردن دستگاه قضایی دارند و خدمات زیادی به شکل افتخاری ارائه داده اند و بعضی از آن‌ها حدود ۲۰ الی ۲۲ سال سابقه کار دارند.

وی ادامه داد: بنابراین دستگاه قضایی وظیفه دارد نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کند و یکی از کار‌های خوبی که در قانون جدید پیش بینی شده است؛ استخدام ۱۰ هزار نفر از این کارکنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: تلاش بر این است که با همکاری معاونت منابع انسانی و امورفرهنگی قوه قضاییه تا انتهای سال ۱۴۰۳ و یا اوایل سال آینده، آزمون استخدامی این افراد برگزار شود.

وی اظهار کرد: برای کارکنانی که از این طریق نیز استخدام نشوند، جای نگرانی وجود ندارند و آن‌ها به همان سبک سابق به کارشان ادامه می‌دهند و در شورا‌ها فعال خواهند بود؛ پاداش آن‌ها افزایش پیدا کرده است و به حد حقوق قانون کار رسیده است و بیمه آن‌ها تداوم خواهد داشت تا سابقه آن‌ها کامل شود و بازنشستگی نائل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه تعداد کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سراسر کشور ۲۷ هزار نفر است، گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف در شورای‌های حل اختلاف روستایی مشغول به کار هستند که شاغل به حساب نمی‌آیند؛ از حدود ۱۹ هزار نفر دیگری که داریم تعدادی از بازنشستگان هستند که آن‌ها نیاز به استخدام و ساماندهی ندارند؛ حدود ۱۴ هزار نفر داریم که نیازمند ساماندهی هستند که ۱۰ هزار نفر استخدام می‌شوند و بقیه هم مانند سابق ادامه کار می‌دهند.



انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *