گفت‌وگو|

بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان؛ زنان و کودکان بیشترین قربانیان جنگ بودند

8:00 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان؛ زنان و کودکان بیشترین قربانیان جنگ بودند
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان، گفت که ارزشی برای غرب باقی نمانده که بخواهد با آن جهان را فریب دهد.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی طی جنگ بیش از یک‌ساله خود در نوار غزه جنایت‌های بسیاری را علیه مردم این باریکه مرتکب شده است.

حال با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، مشاهده می‌شود که اشغالگران در حال ارتکاب جنایت‌های مشابه در این کشور است. 

این درحالی است که گروه‌های حقوق بشری هم درباره وضعیت در نوار غزه، و هم در لبنان بار‌ها هشدار داده‌اند. اما رژیم صهیونیستی به‌دلیل بهره‌مندی از حمایت‌های غرب، به‌ویژه آمریکا همچنان بدون هراس از مسئولیت، به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

بیشترین قربانیان جنگ غزه زنان و کودکان بودند

در همین رابطه سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، گفت: آن رژیمی که ادعا دارد با ساختار‌های جهانی آشنا و همسو است، جنایتی را آغاز کرده که به اذعان رسانه‌های غربی، بیشترین قربانیان آن انسان‌های بی‌گناه بوده‌اند.

ابطحی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ هزار ساختمان مسکونی را ویران کرده است، اظهار کرد: حال، این پرسش مطرح می‌شود که آیا مقاومت ۲۰۰ هزار رزمنده داشته که رژیم اشغالگر ۲۰۰ هزار ساختمان مسکونی را هدف قرار داده است؟ رژیم صهیونیستی همچنین ۲۵۰ ساختمان زیرساختی، ازجمله مساجد، کلیسا، بیمارستان، درمانگاه‌ها، مراکز آموزشی و حتی باشگاه‌های ورزشی را هدف قرار داده و ویران کرده است؛ باید پرسید که کدام حقوق بشر این موضوع را می‌پذیرد؟ این چه جنگی است که طی آن مراکز غیرنظامی هدف قرار می‌گیرند؟ 

وی با بیان اینکه نوار غزه از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۳، که عملیات طوفان الاقصی آغاز شد، یک زندان روباز بوده است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی ورود و خروج افراد و همچنین وارد شدن ملزومات زندگی جمعیت ۲.۲ میلیون نفری را محدود کرده بود. اشغالگران در طول این مدت مردم این باریکه را در شرایط سخت قرار داده بودند. 

ابطحی، تاکید کرد: همه این موارد مصداق نقض حقوق بشر و نقض همان چیز‌هایی است که تحت عنوان «ارزش‌های آمریکایی» است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای چندین دهه به جهان تحمیل کرده‌اند. 

روشنی و بیداری در جهان به‌وجود آمده است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه درحال حاضر، روشنی و بیداری خاصی در سطح جهان، به‌ویژه در مراکز علمی و آکادمیک، به‌وجود آمده است، افزود: امروزه می‌بینیم که مراکز علمی مهم غرب، ازجمله دانشگاه‌های هاروارد، کلمبیا، آکسفورد، سوربن و دیگر دانشگاه‌ها خود به یکی از مرکز‌های حمایت از فلسطین تبدیل شده‌اند. همچنین می‌بینیم که برخی ورزشکاران، افراد شناخته‌شده و حتی نویسندگان غربی نیز شعار حمایت از فلسطین سرمی‌دهند. 

وی تاکید کرد: جنایت‌های ارتکابی ازسوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه عامل اصلی بیداری در سطح جهان شده است. 

اشغالگران جنایت‌های خود را در غزه ادامه می‌دهند

ابطحی با اشاره به حمله‌های چندباره رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های نوار غزه با طرح ادعای حضور مبارزان مقاومت در این مراکز، گفت: اشغالگران هیچ هدفی برای ماندن در نوار غزه ندارند؛ به همین دلیل اقدام‌های گذشته خود را به‌طور مداوم تکرار می‌کنند. به‌عنوان نمونه، در مواردی دیده می‌شود که تمامی اهل یک خانه در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، اما در ادامه اشغالگران دوباره همان خانه را بار‌ها هدف قرار می‌دهند. 

 

بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان

 

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این موضوع، این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد به افکار عمومی خود این‌گونه القا کند که ارتش همچنان درحال جنگ است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در ابتدا مدعی شده بود که حماس را به‌طور کامل از بین خواهد برد، مردم غزه را از این باریکه کوچ خواهد داد، بازداشت‌شده‌ها را آزاد خواهد کرد، سران مقاومت را بازداشت خواهد کرد؛ این درحالی است که در حال حاضر همچنان از غزه به‌سمت اراضی اشغالی موشک شلیک می‌شود. 

ابطحی، خاطرنشان کرد: دلیل هراس اشغالگران در جنگ غزه و لبنان این است که ریشه در این سرزمین‌ها ندارند، اما فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها در سرزمین خود مانده‌اند. 

رژیم صهیونیستی جنایت‌های غزه را در لبنان تکرار می‌کند

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به هدف قرار دادن نظام‌مند غیرنظامیان و همچنین امدادگران در لبنان، گفت: رژیم صهیونیستی دقیقا همان کاری را که در غزه با وسعت ۳۶۰ کیلومتری انجام داده، در محیط حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتری خاک لبنان نیز انجام می‌دهد. 

وی ادامه داد: درحال حاضر، مسلمانان لبنان در منطقه‌ای مسیحی‌نشین نزدیک زغرتا مستقر شده‌اند؛ این افراد زنان و کودک هستند، زیرا رزمندگان مقاومت سنگر خود را ترک نمی‌کنند و شلیک موشک‌ها به اراضی اشغالی نشانه این موضوع است. اما رژیم صهیونیستی منطقه‌ای را که زنان و کودکان در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند. 

 

بررسی ابعاد حقوق بشری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان

 

ابطحی در پاسخ به این پرسش که «چرا کشور‌های غربی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، اقدامی برای پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی نمی‌کنند»، اظهار کرد: دیگر چیزی به نام حقوق بشر وجود ندارد؛ غربی‌ها از حقوق بشر عبور کرده‌اند. 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: این کشور‌ها دهه‌های قبل به‌طور مداوم خود را مدافع حقوق بشر جلوه می‌دادند، اما این‌ها همه شعاری بیش نبود. ارزشی برای آمریکا باقی نمانده که بخواهد با آن جهان را فریب دهد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *