رئیس کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی حامی تولید و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است

11:49 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی حامی تولید و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است
رئیس کل دادگستری کرمان با اعلام حمایت قاطع و قانونمند از سرمایه گذاری‌های مشروع خارجی و داخلی در استان، گفت: هر فرد و شرکت خارجی و داخلی که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد، تحت چتر حمایتی دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از طرح یک هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری کشاورزی در شهرستان ارزوئیه کرمان که همراه با حضور دادستان مرکز استان و جمعی از سرمایه گذاران خارجی بود، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در عمل به تاکیدات رئیس قوه قضاییه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که قصد سرمایه گذاری در استان کرمان دارند، حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری کرمان درباره سفر اخیر به شهرستان ارزوئیه نیز گفت: به اتفاق جمعی از مسئولان قضایی استان در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، از پروژه بزرگ نخلستان مَجول، پیارم و گردوی پِکان (گردوی گرمسیری) در شهرستان ارزوئیه بازدید شد تا ابعاد مختلف اجرای این پروژه بزرگ اقتصادی بررسی شده و حمایت‌های لازم و قانونی قضایی از فعالان این عرصه صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان به مشکلات حقوقی و قضایی ۶۲ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در استان رسیدگی شده است و واحد‌های مذکور زیر چتر حمایتی عدلیه قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: درسال جاری ۱۱ نشست اقتصاد مقاومتی در دادگستری کرمان با ۲۴ دستور کار و ۵۹ مصوبه برگزار شده که نشان از عزم قوه قضاییه در حمایت از تولید و تحقق شعار سال دارد.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مسئولان عالی قضایی استان کرمان از ۲۶ واحد تولیدی از نزدیک بازدید کرده اند و در جریان مشکلات و موانع این واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی قرار گرفته اند و دستورات قضایی لازم برای رفع موانع تولید صادر شده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته نیز با حمایت عدلیه کرمان از تعطیلی ۵۶ واحد تولید در استان و بیکاری ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی کار متخصص و کارگر جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با تأکید به حمایت‌های دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در حوزه کشاورزی استان، بیان کرد: تلاش داریم تا با کمک دولت، بخش خصوصی و مردم استان، شکوفایی اقتصادی به همراه رفاه مردم در مناطق مختلف استان، نمود عینی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نیل به توسعه و پیشرفت، نیازمند فرآیند اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف است و باید ریشه‌های مشکلات و مسائلی که موجب عقب ماندگی برخی مناطق و فقر و نابرابری می‌شوند، شناسایی شود.

 در پایان این بازدید جمعی از سرمایه گذاران خارجی از نگاه مثبت عدلیه کرمان در حمایت از سرمایه گذاران خارجی تشکر و قدردانی نمودند و این نگاه را مایه دلگرمی شرکت‌های خارجی دانستند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از پروژه ۸۰۰ هکتاری گردوی پِکان (گردوی گرمسیری) و خرمای پیارُم و مجول در شهرستان ارزوئیه بازدید کردند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *