انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک علمی- پژوهشی میان سازمان بازرسی و دانشگاه جامع علوم انتظامی امین

17:24 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۸۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک علمی- پژوهشی میان سازمان بازرسی و دانشگاه جامع علوم انتظامی امین
تفاهمنامه همکاری‌های مشترک علمی - پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و دانشگاه جامع علوم انتظامی امین با حضور قائم مقام سازمان بازرسی و رئیس این دانشگاه منعقد شد.

خبرگزاری میزان- مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی-پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و دانشگاه جامع علوم انتظامی امین برگزار شد.

رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در این مراسم، توانمندی در حوزه علم و دانش را مهم‌ترین زمینه ابزار برتری و قدرت در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی دانست.

وی با اشاره به توسعه سلطه آمریکا بر برخی کشورها، افزود: یکی از عوامل مهم این سلطه به واسطه برتری علم و دانش، اتفاق افتاده است و همواره آمریکای جنایتکار تلاش دارد تا از این طریق بتواند اهداف اقتصادی و نظامی خود را دنبال کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت پیشرفت علم و دانش در ایران به عنوان تنها کشور مستقل دنیا تاکید کرد و گفت: منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیاست‌های کلی نظام و راهبرد‌های ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این مسیر، سرلوحه کار قرار گیرد.

رحمانیان با یادآوری لزوم کمک به افزایش تولید علم و دانش در کشور، گفت: تاکید سازمان بازرسی کل کشور همواره بر افزایش حوزه علم و پژوهش بوده است و این مهم به عنوان یکی از دغدغه‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون در سازمان بازرسی کل کشور حرکت‌های رو به جلو برای افزایش تولید علم و دانش انجام شده است، افزود: انعقاد تفاهمنامه‌های متعدد با دانشگاه‌های مادر و اصلی، قرارداد‌های پژوهشی بزرگ و تولید بیش از ۵۰ اثر، حضور فعال در نمایشگاه بین‌الملی کتاب، مشارکت با دانشگاه امام صادق (ع) در تاسیس اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد از جمله این اقدامات است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با یادآوری این نکته که در حوزه علم و دانش نیازمند پژوهش‌های مشترک هستیم، تصریح کرد: در همین راستا می‌توان از تجارب موفق دیگر کشور‌ها استفاده و آن را بومی‌سازی کرد و ضرورت دارد تلاش‌های علمی و پژوهشی مشترک با هدف هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و منابع انسانی موجود استفاده کرد.

رحمانیان با تاکید بر اینکه کارگروه‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه باید سریع‌تر کار خود را آغاز کنند، افزود: باید تلاش شود تا در پایان سال جاری بتوانیم از اثرات این تفاهمنامه استفاده کنیم و تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در خصوص ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد با رویکرد پیشگیرانه و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی مشترک و تبادل دانش و تجربیات دو مجموعه انجام دهیم؛ بنابراین گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین کیخای فرزانه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور، در ابتدای این مراسم، بر این امر تاکید کرد که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی در کشور، همواره تلاش کرده تا تعامل خود را با مجموعه دانشگاهی کشور افزایش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه جامع علوم انتظامی امین تصریح کرد: این دانشگاه در کنار ظرفیت‌های خاص انتظامی خود، از توانایی‌های خوبی در حوزه پژوهش برخوردار است که می‌توان از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کیخای فرزانه گفت: امید است در حوزه برنامه‌ریزی سازمان نیز از ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع علوم انتظامی امین به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

در پایان سردار یاوری رئیس دانشگاه جامع علوم انتظامی امین پیشنهاد کرد که در راستای انعقاد این تفاهمنامه، مرکز تحقیقات مشترک مبارزه با فساد اداری راه‌اندازی شود تا در پایان سال بتوان شاهد اقدامات اثربخش در این حوزه بود.

گفتنی است در پایان، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی - پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و دانشگاه جامع علوم انتظامی امین منعقد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *