مسئولان قضایی استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان سروآباد بازدید کردند

15:46 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان سروآباد بازدید کردند
معاونان قضایی رئیس کل دادگستری استان در بازدید از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان سروآباد ضمن دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و قضات از دادگاه صلح و شورا‌های حل اختلاف این شهرستان بازرسی کرده و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه صلح و نحوه آمار و عملکرد قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان - در راستای ارزیابی نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف به همراه علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان، از دادگستری شهرستان سروآباد بازدید کردند.

در جریان این بازدید، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و قضات از دادگاه صلح و شورا‌های حل اختلاف این شهرستان بازرسی کرده و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه صلح و نحوه آمار و عملکرد قرار گرفتند.

همچنین در این بازرسی، مسائل و مشکلات مربوط به دادگاه صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکار‌های لازم جهت بهبود عملکرد ارائه شد.

بهادر اسدی در حاشیه بازرسی اظهار کرد: به جهت توسعه امر مبارک مصالحه و کاهش ورود پرونده به مرجع قضایی می‌توان از ظرفیت ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: فرآیند جذب صلح یاران برای بهبود میزان مصالحه در شهرستان سروآباد مورد توجه جدی مسئولین شهرستان قرار گیرد و اکثر پرونده‌های مطروحه قبل از ورود به دادگستری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و صلح یاران به سازش مختومه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *