رئیس کل دادگستری استان کردستان با رئیس و کارکنان بازرسی استان دیدار کرد

16:28 - 20 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۹۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان با رئیس و کارکنان بازرسی استان دیدار کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با رئیس و کارکنان اداره کل بازرسی استان کردستان گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حًسن جریان امور از مهمترین وظایف سازمان بازرسی است. 

خبرگزاری میزان- به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن حضور در اداره کل بازرسی استان، با رئیس و کارکنان این اداره دیدار کرد. 

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت، اظهار داشت: خون پاک شهدای جبهه مقاومت، زمینه ساز ریشه کنی و محو رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی است. 

وی بر لزوم اخلاص در انجام وظایف محوله توسط کارکنان دستگاه قضایی استان تاکید و تصریح کرد: اثربخشی در وظایف محوله زمانی کرد و ظهور و بروز پیدا می‌کند که عیار خلوص اقدامات مان بالا باشد و این مهم جز با تقرب و نزدیکی به خداوند متعال و الگوگیری از روحیه شهدا محقق نخواهد شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: مجموعه دستگاه قضایی استان در جهت کمک به پیشبرد اهداف و ماموریت‌های دولت جدید مصمم است و باید با همدلی و همگرایی در عرصه‌های مختلف و در جهت توسعه استان گام‌های بزرگی برداشته شود. 

وی تاکید کرد: مجموعه‌های نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله دادستانی و بازرسی باید با اشراف بالا به امور از اقدامات دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف مطلع باشند و با جدیت پیگیر عملیاتی شدن و اجرایی شدن وظایف این مجموعه‌ها باشند و مردم و افکار عمومی را در جریان اقدامات انجام گرفته قرار دهند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حًسن جریان امور از مهمترین وظایف سازمان بازرسی است. 

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل مشکلات اساسی استان تاکید و اضافه کرد: در صورتی که مسئولین و مدیران با مردم ارتباط موثری برقرار کنند از بسیاری از فساد‌ها پیشگیری می‌شود و سبب امیدآفرینی و تقویت اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد. 

وی افزود: بازرسی کل استان در مباحث مختلف نظیر حقوق دولتی معادن، فرار‌های مالیاتی، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی، کاداستر، قانون جدیدالزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، تسهیلات بانکی، حقوق عامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری اقدامات خوبی را انجام داده است. 

رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان ساخت: عملکرد سازمان بازرسی استان باید به گونه‌ای باشد که همانطور که مشوق و حامی مدیران شجاع، سالم و پاکدست است، سبب هراس مدیران متخلف و فاسد باشد و این دسته از مدیران نباید هیچ منطقه امنی را برای خود احساس کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی از تعیین قضات ویژه در دادسرا و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان جهت رسیدگی به گزارشات بازرسی استان خبر داد و افزود: قضات در دادگستری استان حلقه آخر اثربخشی اقدامات سازمان بازرسی هستند که میتوانند با صدور احکام و آرای قاطع، متقن و متناسب نقش ویژه‌ای در اثر بخشی اقدامات بازرسی استان داشته باشند. 

در پایان این جلسه از مجموعه کتاب‌های «ظرفیت‌ها، چالش‌ها و راهکار‌های مرتبط در استان کردستان» توسط رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

در ابتدای جلسه عیسی هواسی بازرس کل استان گزارشی از اقدامات شش ماهه بازرسی ارائه کرد.

انتهای پیام 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *