منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت

12:51 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت
کارشناسان غربی و صهیونیست نسبت به کمبود مهمات و به‌ویژه موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه با چالش‌های مختلفی روبرو بوده است؛ اما چالش تازه این رژیم، کمبود مهمات و موشک‌های رهگیر سامانه‌های پدافند هوایی است. 

دانا استرول، یک مقام ارشد سابق نظامی آمریکا، گفت که موضوع کمبود مهمات رژیم صهیونیستی جدی است. 

استرول اضافه کرد که اگر محور مقاومت حمله موشکی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد، استفاده این رژیم از پدافند هوایی گسترش خواهد یافت؛ درپی این موضوع، آمریکا نمی‌تواند با همان سرعت به تامین تجهیزات برای این رژیم ادامه دهد.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار کرد: ذخایر مهمات آمریکا نامحدود نبوده و نمی‌تواند به تامین سلاح‌های اوکراین و اسرائیل به‌طور همزمان ادامه دهد؛ ما به نقطه بحرانی رسیده‌ایم. 

منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت

براساس آمار رسمی ارائه شده ازسوی خود صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰ هزار موشک و راکت در سال گذشته تنها از غزه و لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است. در همین حال، تحلیلگران می‌گویند که برنامه‌ریزان پدافند هوایی مجهز به هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی باید انتخاب کنند که از کدام مناطق محافظت کنند.

بوز لوی، مدیر اجرایی صنایع فضاهوای رژیم صهیونیستی که یک سازنده رهگیر‌های آرو (Arrow) را برای رهگیری موشک‌های بالتسیک است، گفت: ما ۳ شیفت کار می‌کنیم تا خط تولید به کار خود ادامه دهد؛ برخی از خطوط تولید ما ۲۴ ساعته، ۷ روز در هفته کار می‌کنند؛ هدف ما عمل به تعهداتمان است.

تامین ابزار جنایت برای رژیم صهیونیستی ازسوی آمریکا

از زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ خود علیه نوار غزه را در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز کرد، آمریکا میلیارد‌ها دلار کمک نظامی و تسلیحاتی به این رژیم ارائه کرده است. علاوه بر این، دولت بایدن ارتش آمریکا را در حمایت مستقیم از رژیم جنایت‌کار در منطقه مستقر کرده است.

جدا از تلاش‌های خود ارتش آمریکا در حفاظت از رژیم صهیونیستی، واشنگتن به میزان قابل توجهی میزان کمک‌های نظامی را برای این رژیم درجهت ارتکاب جنایت علیه مردم غزه و لبنان افزایش داده و فروش بیشتر تسلیحات و تجهیزات به این رژیم را تایید کرده است. 

منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرده بود که واشنگتن باید مطمئن شود که این رژیم از تجهیزات و مهمات مورد نیازش برای ارتکاب انواع جنایت برخوردار خواهد بود.

کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی از پس از جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در ژوئن سال جاری (خرداد/تیر)، گزارش کرد که میزان کمک‌های نظامی ارائه شده به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ به ۶.۵ میلیارد دلار رسیده است؛ در ماه می (اردیبهشت/خرداد) بسته کمکی به ارزش تقریبا ۳ میلیارد دلار تصویب شده بود. 

قانونگذاران آمریکا همواره برای تامین مقدار بیشتر تسلیحات چراغ سبز نشان داده‌اند؛ کنگره آمریکا در سال جاری یک بسته امنیت ملی را تصویب کرد که بایدن گفت که شامل ۱۴.۱ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی است.

برخی برآورد‌ها مجموع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را در زمان جنگ بسیار بیشتر نشان می‌دهد. تجزیه و تحلیل منتشر شده ازسوی محققان دانشگاه براون نشان می‌دهد که کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته از ۱۷.۹ میلیارد دلار فراتر رفته است. 

این رقم شامل تعهد‌های طولانی‌مدت و همچنین هزینه‌های اضطراری، فروش تسلیحات، تامین مالی نظامی و اختصاص دست‌کم ۴.۴ میلیارد دلار از ذخایر آمریکا به این رژیم جنایت‌کار است.

منبع تامین موشک‎های رهگیر رژیم صهیونیستی؛ چالش اشغالگران برای تامین ابزار جنایت

براساس گزارش‌های متعدد، رژیم صهیونیستی از تسلیحات ارائه شده ازسوی آمریکا برای جنگ خود علیه غزه و طی هفته‌های گذشته در لبنان نیز استفاده کرده است. براساس تجزیه و تحلیل تصاویر منتشر شده، رژیم صهیونیستی از مهمات ۲ هزار پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) ساخت آمریکا در حمله به بیروت استفاده کرده است.

بسیاری از جزئیات صادرات نظامی آمریکا علنی نبوده، اما مشخص است که از تسلیحات آمریکایی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و لبنان استفاده شده است.

اما براساس گزارش‌ها، کاخ سفید در پایان سال ۲۰۲۳ فروش حدود ۱۴ هزار گلوله و تجهیزات مهمات تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار و فروش گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و تجهیزات مرتبط به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار را تصویب کرد.

روزنامه پست در ماه مارس (اسفند/فروردین) گزارش کرد که آمریکا بی‌سروصدا بیش از ۱۰۰ فروش نظامی خارجی جداگانه را به رژیم صهیونیستی از اکتبر گذشته تایید کرده است؛ این فروش‌ها شامل هزاران مهمات هدایت‌شونده دقیق، بمب‌های با قطر کوچک، سنگر شکن، سلاح‌های سبک و سایر اشکال مهمات مرگ‌بار بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *