گفت‌وگو|

مهدی‌پور: وظیفه ما ساختن بوکسور است/ مربی قراردادی نیستم!

7:45 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۸۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مهدی‌پور: وظیفه ما ساختن بوکسور است/ مربی قراردادی نیستم!
سرمربی تیم ملی بوکس چوانان گفت: وظیفه ما این است که در رده جوانان بوکسور بسازیم تا آینده این رشته را تضمین کنیم.

رضا مهدی‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره دلیل اعزام چهار بوکسور به رقابت‌های جهانی اظهار داشت: تصمیم خودمان بود که چهار وزن ببریم. در مسابقات ارومیه عملکرد بوکسور‌ها را نظاره کردیم و در اواخر دو بوکسور دیگر هم چشممان را گرفتند که برای ثبت نامشان دیر شده بود.

وی درباره شانس کسب مدال در این مسابقات گفت: بوکس ایران در هیچ رده سنی به غیر تاریخ‌سازی دانیال شه‌بخش، مدال جهانی نداشته است. اگر خاطرتان باشد تیمی که ما سه سال قبل به جهانی بردیم سیدعلی صدری و فرهاد مرادی را پای مدال داشت که متأسفانه با کم لطفی داوران موفق به کسب مدال نشدند.

نباید با ایجاد توقع روی بوکسور‌های جوان فشار ایجاد کنیم

سرمربی تیم بوکس جوانان ادامه داد: همه این‌ها را گفتم تا تاکید کنم نباید با ایجاد توقع روی بوکسور‌های جوان فشار ایجاد کنیم، اما ما ناامید نیستیم و امیدوارم بتوانیم یک مدال به بوکس ایران تقدیم کنیم.

وی درباره نداشتن بازی تدارکاتی گفت: به هر حال این موضوع تاثیر خودش را می‌گذارد و چند بازی تدارکاتی هم درنظر داشتیم که لغو شد. با تیم بزرگسالان اردوی مشترک برگزار کردیم تا بوکسور‌های سنگین وزن ما با ملی‌پوشان تنه به تنه شوند و پیش از جهانی شرایط بهتری پیدا کنند.

باید حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر فکر کنیم تا نتیجه بگیریم

مهدی‌پور درباره اینکه آیا با فدراسیون بوکس قرارداد دارد، گفت: من مربی قراردادی نیستم و دوست دارم خدمت کنم. سال‌هاست در تیم‌های ملی مربیگری می‌کنم و خدا کمک کرده تا چند سال سرمربی تیم‌های پایه باشم. الان تجربه در مربیگری دنیا حرف اول را می‌زند و من هم می‌خواهم تجربیاتم را در اختیار جوان‌تر‌ها قرار دهم.

پیشکسوت بوکس ایران تصریح کرد: خیلی از کشور‌ها تا سال‌ها پای مربی می‌ایستند تا نتیجه کارشان را ببینند، اما سال‌های گذشته در ایران مربیان خیلی راحت عوض می‌شدند. می‌دانید چقدر طول می‌‌کشد یک مربی تفکرات خود را در تیم پیاده کند؟ باید حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر فکر کنیم تا نتیجه بگیریم.

برای المپیک لس آنجلس به راحتی ۴ یا ۵ سهمیه کسب می‌کنیم

سرمربی تیم ملی جوانان درباره آینده بوکس ایران گفت: خیلی از بوکسور‌هایی که تحویل دادم الان در تیم ملی بزرگسالان رقیب ندارند. وظیفه ما این است که بوکسور‌های خوب بسازیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد. از دل همین تیم جوانان و امید، چندین بوکسور عالی پیدا می‌شود که اگر از آن‌ها مراقبت کنیم، برای المپیک لس آنجلس به راحتی ۴ یا ۵ سهمیه کسب می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *