گفت‌وگو|

بی‌غم: تاج و اصولی پاسخگوی برگزار نشدن مسابقات آسیایی باشند/ فوتسال در مباحث مالی و فنی در مضیقه است

1:03 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بی‌غم: تاج و اصولی پاسخگوی برگزار نشدن مسابقات آسیایی باشند/ فوتسال در مباحث مالی و فنی در مضیقه است
سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: تمام انگیزه مربیان و بازیکنان فوتسال، حضور در مسابقات آسیایی است و سال‌هاست این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود و به تبع آن بازیکنان و مربیان دیگر انگیزه حضور در لیگ برتر را ندارند.

حمید بی‌غم در گفت‌وگو با میزان، درباره انتقاد کارشناسان به عدم برگزاری مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: مشخص است چه افرادی در آسیا صاحب کرسی هستند و چه وعده‌هایی داده‌اند. مهدی تاج در آسیا و احسان اصولی در ایران همواره وعده‌هایی به باشگاه‌ها داده‌اند که متأسفانه در مرحله عمل قرار نگرفته است. تمام امید و انگیزه مربیان و بازیکنان لیگ برتر حضور در مسابقات آسیایی است و متأسفانه به جز بازی در لیگ برتر در جایی دیده نمی‌شوند.

وی افزود: زمانی که مسابقات آسیایی برگزار نشود، بازیکنان و مربیان افت خواهند کرد؛ زمانی که من به جام باشگاه‌های آسیا رفتم و قهرمان شدم، تاثیر آن را در زندگی ورزشی خودم دیدم، اما متأسفانه بازیکنان و مربیان ما نمی‌توانند نتیجه و ثمرات این رقابت‌ها را در زندگی حرفه‌ای خود احساس کنند. بازیکنان و مربیان دیگر انگیزه‌ای برای حضور در لیگ برتر و بستن تیم برای سال آینده را ندارند چون اسپانسر از فوتسال دور شده و سطح فنی رقابت‌ها کاهش یافته است.

همه ما این مشکل را از چشم تاج می‌بینیم

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون تصریح کرد: طبیعتاً زمانی که این مسابقات برگزار نشود تمایل اسپانسرها برای ورود به فوتسال کم‌تر می‌شود و اکنون شاهد این اتفاق هستیم و می‌بینیم که چه تأثیرات منفی و فاحشی بر لیگ برتر ما گذاشته است و علاوه بر کاهش سطح فنی، از لحاظ مالی هم به مشکل خورده‌ایم و فوتسال در مضیقه مطلق است.

بی‌غم در ادامه مطرح کرد: باعث تأسف است که کرسی‌های مختلف آسیا و به ویژه فوتسال در اختیار مهدی تاج است و وی نظری در رابطه با برگزاری این مسابقات ندارد. به هر حال همه ما این مشکل را از چشم تاج می‌بینیم و ضرر برگزار نشدن این مسابقات، دامن‌گیر باشگاه‌های ایرانی خواهد شد و امیدوارم در اندیشه‌های خود تجدید نظر کند و به جای وعده دادن، این مسابقات در سال‌های آتی برگزار شود.

تاج یا مشغله‌های فراوانی دارد یا فوتسال برایش اهمیتی ندارد

وی یادآور شد: مهدی تاج یا دغدغه و مشغله‌های فراوانی دارد یا اصلاً فوتسال برایش اهمیت ندارد که مسابقات آسیایی را برگزار نمی‌کند وگرنه دلیلی ندارد که این رقابت‌ها برگزار نشود و به شخصه نمی‌دانم مشکل کجاست که جلوی برگزاری آن را می‌گیرند. تاج و اصولی بیایند صحبت کنند و بگویند مشکل چیست؟ احسان اصولی تاکید کرده بود که این مسابقات در سال جاری برگزار می‌شود، اما متأسفانه خلف وعده کرد و مجدد این اتفاق رخ داد. 

بی‌غم در پایان خاطرنشان کرد: وقتی تاج کرسی دارد و زمانی که اصولی مسئول کمیته است باید پاسخگو باشند و به دادِ فوتسال مملکت برسند. مسابقات آسیایی یک فرصت ویژه برای آموزش و تجربی شدن مربیان ایرانی است و کمک شایانی به سطح فنی بازیکنان ما می‌کند. در کل امیدوارم این اتفاق در سال‌های آینده رخ بدهد و شاهد برگزاری مسابقات آسیایی باشیم و به جای وعده شنیدن از آقایان، در این تورنمنت بازی کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *