واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی

15:22 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی
جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان غزه در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در میانه سکوت حامیان غربی این رژیم، با واکنش‌های جدی مواجه شد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، ۲۲ مهر با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی غزه، جنایتی هولناک را رقم زد که محکومیت جهانی را درپی داشت.

آنروا: یک شب وحشتناک دیگر در نوار غزه

آنروا، آژانس کاریابی و خدمات‌رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی ضمن توصیف جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای آوارگان در غزه به‌عنوان یک شب وحشتناک دیگر نوار غزه، اعلام کرد: حمله هوایی به حیاط بیمارستان برخورد کرد و چادر‌هایی که مردم در آن خوابیده بودند سوخت؛ درست قبل از این، یک مدرسه آنروا در النصیرات که به خانواده‌ها پناه داده بود، مورد حمله قرار گرفت؛ همان مدرسه قرار بود امروز به‌عنوان محل واکسیناسیون فلج اطفال مورد استفاده قرار گیرد.

 

واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینیسیاستمدار انگلیسی: ارسال تسلیحات انگلیسی به اسرائیل با چه‌چیزی متوقف می‌شود؟

جرمی کوربین، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده مستقل کنونی پارلمان این کشور، اعلام کرد: اگر دیدن انسان‌هایی که زنده زنده می‌سوزند، مانع از ارسال تسلیحات ازسوی دولت انگلیس به اسرائیل نشود، چه‌چیزی خواهد شد؟

سخنگوی یونیسف: کودکان غزه وارد بدترین ماه در جنگ طولانی امسال علیه آن‌ها می‌شوند

جیمز الدر، سخنگوی یونیسف نیز درباره جنایت رژیم صهیونیستی علیه چادرهای آوارگان فلسطینی، گفت: در قالب کلمات آوردن این موضوع هم دردناک و خشمگین‌کننده است، اما در اینجا حقایق وحشیانه وجود دارد: کودکان غزه وارد بدترین ماه در جنگ طولانی امسال علیه آن‌ها می‌شوند.

 

واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی


لازارینی: غزه یک شب دیگر را در وحشت سپری کرد

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا گفت: غزه یک شب دیگر از وحشت را سپری کرد؛ به دلیل حمله هوایی به حیاط بیمارستان الاقصی که در آن مردم به دنبال سرپناه بودند، چادر‌ها در آتش سوختند؛ در همین حال، در همان منطقه، یک مدرسه آنروا مورد اصابت قرار گرفت که در آن ۲۰ نفر کشته شدند؛ قرار بود از این مدرسه برای کارزار واکسیناسیون فلج اطفال که از امروز آغاز شده است، استفاده شود؛ ما مجبور شدیم کارزار  واکسیناسیون را در آن مدرسه به دلیل آسیب شدید لغو کنیم.

وی تاکید کرد: غزه یک جهنم بی‌پایان است؛ همه این‌ها نباید به یک هنجار جدید تبدیل شود؛ انسانیت باید پیروز شود.

نماینده کنگره آمریکا: کشور ما چه زمانی از تامین مالی این جنون دست می‌کشد؟  

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا، هم در پیامی در شبکه ایکس نوشت: نتانیاهو دیوانه نسل‌کش، فلسطینی‌ها را زنده زنده می‌سوزاند، بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، مردم را گرسنه قتل‌عام می‌کند و امدادگران را می‌کشد.

وی این پرسش را مطرح کرد: کشور ما چه زمانی از تامین مالی این جنون دست می‌کشد؟ چه زمانی؟

تاکید نماینده پارلمان اروپا بر نقش غرب در جنایت رژیم صهیونیستی

میک والاس، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا، هم نکته مهمی را در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در غزه مطرح کرد: دولت تروریستی اسرائیل بدون حمایت غرب نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

 

واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی

پیام فعال حامی فلسطین درباره پیامد‌های غیرانسانی‌ترین جنایت تروریستی صهیونیست‌ها

سارا ویلکینسون، فعال حامی فلسطین که پیشتر ازسوی دولت انگلیس به همین دلیل بازداشت شد، با انتشار ویدیویی از این جنایت، نوشت: پیامد‌های غیرانسانی‌ترین جنایت تروریستی اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌های خفته در چادر‌های خود در بیمارستان الاقصی.

وکیل حقوق بشری: تا زمانی که قدرت نامتناسب در اختیار دیوانگان در آمریکا و اروپا باشد، هیچ‌یک از ما در امان نیستیم

Ajamu Baraka، وکیل بین‌المللی حقوق بشر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره جنایت یادشده، نوشت: نژادپرستی خالص برای هر کسی که بتواند از این حمایت کند؛ تنها راهی که می‌توان از آن طریق این کار را ادامه داد، این است که فلسطینی‌ها را با فرهنگ وحشی نژادپرستانه دیوانه‌وار از انسانیت خارج کنند؛ تا زمانی که قدرت نامتناسب در اختیار دیوانگان در آمریکا و اروپا باشد، هیچ‌یک از ما در امان نیستیم.

نماینده کنگره آمریکا: آیا این جنایت را می‌بینید؟

کوری بوش، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیرو‌های اسرائیلی موشک‌هایی را به سمت بیمارستان الاقصی پرتاب کردند، جایی که فلسطینی‌های آواره در چادر‌ها پناه گرفته بودند و خدمات بهداشتی بسیار محدودی را دریافت می‌کردند؛ نیرو‌های اسرائیلی آن‌ها را زنده زنده سوزاندند! آیا می‌توانید ببینید؟ این نابودی یک ملت است!

صندوق نجات کودکان: خشونت علیه کودکان فلسطینی پذیرفتنی نیست

صندوق نجات کودکان بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

این یک تراژدی وصف‌ناپذیر است که همچنان کودکان بی‌گناه توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه کشته می‌شوند و ۲۰ کودک دیگر آخرین قربانیان این درگیری هستند؛ مدرسه‌ای که به‌عنوان پناهگاه در مرکز غزه مورد استفاده قرار می‌گرفت، بمباران شد و دست‌کم ۲۲ نفر از جمله ۱۵ کودک کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حادثه‌ای جداگانه، پنج کودک در حالی که در گوشه خیابانی در شمال غزه مشغول بازی بودند، بر اثر حمله پهپادی کشته شدند؛ ما به‌سادگی نمی‌توانیم خشونتی را که کودکان فلسطینی همچنان با آن روبه رو هستند، بپذیریم.

ما همچنان از دولت انگلیس می‌خواهیم تا از قدرت و نفوذ خود برای تضمین آتش‌بس فوری و قطعی و تعلیق فروش تسلیحات به دولت اسرائیل استفاده کند.

 

واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی

بورل: ده‌ها غیرنظامی که به دنبال امنیت بودند در شرایط وحشتناک کشته و زخمی شدند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: من حمله‌های جدید ارتش اسرائیل به بیمارستان و مدرسه‌ای را که به‌عنوان پناهگاه در مرکز غزه عمل می‌کرد، محکوم می‌کنم؛ ده‌ها غیرنظامی که به دنبال امنیت بودند، در شرایط وحشتناک کشته و زخمی شدند؛ صدور دستور تخلیه انبوه، نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و بی‌توجهی به تلفات غیرنظامی، اسرائیلی‌ها را امن‌تر نمی‌کند.

 

واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *