رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند

15:12 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند
رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: دستگاه قضایی برای رفع موانع و مرتفع شدن مشکلات اقتصادی و مشکلات سرمایه‌گذاران پیشگام است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد رئیس کل دادگستری استان سیستان وبلوچستان در نشست ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضایی،گفت: دستگاه قضایی همواره از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند و برای رفع موانع و مرتفع شدن مشکلات اقتصادی ومشکلات سرمایه گذاران پیشگام است.

وی ادامه داد: با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و همچنین بکارگیری قابلیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی ذی ربط حتی الامکان بخشی از موانع و محدودیت‌هایی که در مسیر سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، مرتفع و این روند تسهیل و تسریع شود.

وی ادامه داد: همه درخواست‌های سرمایه‌گذاران با حساسیت مضاعف و به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با دعوت از سرمایه‌گذاران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دستورکار ابعاد مشکلات مبتلابه به صورت میدانی و نیز طی نشست‌های اختصاصی رسیدگی می‌شود.

وی همچنین به مسئولان استان توصیه کرد که تمام سرمایه گذاران را در یک سطح ببینند و هیچ امتیاز و رانتی به شخص حقیقی و حقوقی ندهند و در پروژه‌های سرمایه‌گذاری، حقوق شهر و شهروندی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه تاکید کرد؛ باید از از این فرصت استفاده کنید و ما در قوه قضاییه حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

وی افزود: دستگاه قضایی مسیر را برای سرمایه‌گذران مهیا می‌کند تا برای رونق اقتصادی در استان گام بردارند و کسب و کار در استان رونق پیدا کند و موجب رشد اقتصادی در استان شود.

وی رونق اقتصادی در استان و حل مشکلات اقتصادی مردم را در گرو سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانست و عنوان کرد: اگر سرمایه گذاران جهت رشد و رونق اقتصادی در استان اقدام به سرمایه گذاری کند مشکل فقر و بیکاری در استان مرتفع و از ورود بسیاری از پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری می‌شود.

وی سرمایه‌گذاران را کمک‌یار دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: با وجود سرمایه‌گذاران در استان بسیاری از جرایم کاهش می‌یابد.

وی برای حل مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان در استان تشکیل کارگروه و بررسی مشکلات آن‌ها را ظرف مدت یک‌هفته خواستار شد و افزود: اگر کالایی در استان تولید می‌شود حداقل سازمان‌ها و ادارات دولتی مکلف هستند کالا را از تولیدکننده داخلی در استان تهیه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد تاکید کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری در استان حساب‌های بانکی خود را از استان خارج نکنند تا بازگشت سرمایه به استان موجب رونق سرمایه در استان شود.

در این نشست سرمایه گذاران در خصوص مشکلات واردات انبه و صادرات سیب درختی مشکلات خود را مطرح نمودند که راهکار‌ها و پیشنهاد‌های لازم در خصوص برطرف شدن این مشکلات ارائه و مقرر شد ظرف مدت یک‌هفته به بررسی پیشنهادات و راهکارها‌ی قانونی پرداخته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *