اسناد مالکیت پهنه شمال شرقی زاهدان پس از ۵۰ سال صادر و تحویل مالکان شد

8:56 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اسناد مالکیت پهنه شمال شرقی زاهدان پس از ۵۰ سال صادر و تحویل مالکان شد
اسناد مالکیت پهنه شمال شرقی زاهدان به مساحت ۴۳ هکتار پس از ۵۰ سال صادر و تحویل مالکان شد.

خبرگزاری میزان-اسناد مالکیت پلاک ۳۱۷۷-اصلی واقع در پهنه شمال شرقی زاهدان به مساحت بیش از ۴۳ هکتار، با حضور مهدی افتخاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان پس از ۵۰ سال تحویل مالکان شد.

در این جلسه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت و هنر رسانه استفاده کنیم خیلی از مشکلات قضایی بر طرف می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند، جرم را قبل از وقوع پیش بینی کند و اظهار کرد: اولین مرجعی که عدم تقابل سند عادی و سند رسمی را اعلام کرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بود.

مهدی افتخاری، با اشاره به نقش موثر وکلا در کاهش پرونده‌های قضایی خواستار توجه بیشتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزاری دوره آموزشی برای مشاورین املاک استان، ارسال ۳۰ هزار پیامک به شماره تلفن‌های فعال و همچنین بازدید از ۵۰ مشاور املاک زاهدان و توضیح در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول را بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص این قانون عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص قانون فروش آپارتمان‌ها افزود: واحد آپارتمانی که شناسنامه فنی داشته باشد و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد، سوابق و مشخصات آن مشخص است و از فروش آن به افراد دیگر جلوگیری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سامانه پنجره واحد زمین اظهار کرد: تمامی خدمات حوزه زمین و املاک باید از طریق این سامانه انجام شود؛ و کلیه دستگاه‌های اجرایی که مرتبط با حوزه زمین هستند مانند ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید به این سامانه متصل شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صدور سند مالکیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *