گفت‌وگو|

درخشان: این‌قدر اوضاعمان خراب شده که بابت تساوی مقابل ازبکستان جشن می‌گیریم/ با این روند در جام جهانی به جایی نمی‌رسیم

0:15 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۲۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
درخشان: این‌قدر اوضاعمان خراب شده که بابت تساوی مقابل ازبکستان جشن می‌گیریم/ با این روند در جام جهانی به جایی نمی‌رسیم
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید به حال فوتبال ایران تأسف خورد که به وضعی رسیده‌ایم که از تساوی مقابل ازبکستان خوشحال شده‌ایم.

حمید درخشان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه در حال صعود به جام جهانی هستیم و باید کیفیت فنی خیلی بهتری داشته باشیم، اظهار داشت: در جام جهانی بازیکنان باکیفیت و گران‌قیمت و تیم‌های یک‌دست حضور دارند و اگر قرار است واقعاً در جام جهانی بعدی متفاوت باشیم، قطعاً باید کیفیت بهتری در بازی‌های مقدماتی ارائه دهیم. باید روی تاکتیک‌های تیمی و خلاقیت بازیکنانمان کار کنیم و نباید فوتبالمان به این حال رها شود.

وی افزود: جام جهانی رفتن در اوضاع کنونی اصلاً سخت نیست و دیگر نباید به دنبال رفتن به جام جهانی باشیم! اینکه دنبال امتیاز گرفتن از امارات یا ازبکستان باشیم که کار بزرگی نکرده‌ایم؛ کار به اینجا رسیده که خوشحالیم مقابل امارات امتیاز گرفته‌ایم یا مقابل ازبکستان مساوی کرده‌ایم. هیچ زمانی تیم ملی به این وضعیت و آشفتگی نرسیده بود. باید به خودمان بیاییم و بدانیم زمانی تیم اول آسیا بودیم.

باید به حال فوتبال ملی و باشگاهی ایران تأسف خورد

درخشان تصریح کرد: با این وضعیت هیچ‌گونه درخششی در جام جهانی نخواهیم داشت مگر اینکه تیم ملی روال خود را تغییر دهد؛ با این نوع بازی و کیفیتی که ارائه می‌دهند نتایج خوبی در آوردگاه‌های جهانی کسب نخواهیم کرد و باید خیلی بیش‌تر از این‌ها به فکر توسعه فوتبال ملی باشیم. هدف فوتبال ما باید صعود از دور گروهی باشد زیرا همان‌طور که همه می‌دانند جام جهانی رفتن با قوانین جدید، راحت‌ترین کار است و تعداد تیم‌ها افزایش پیدا کرده است.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: لازمه جوان‌گرایی در تیم ملی، تغییر دیدگاه‌های باشگاه‌های فوتبال است و تا زمانی که باشگاه‌های ما به این عقیده نرسند، جوانان خوبی برای تیم ملی نخواهیم داشت. قلعه‌نویی اگر به فکر جوان‌گرایی است باید این کار را به صورت واقعی شروع کند، اما نه با جوانانی که تجربه بازی کردن ندارند و ممکن است اشتباه کنند. باید به حال فوتبال ملی و باشگاهی ایران تأسف خورد.

با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم

وی اضافه کرد: باید برای فوتبالمان یک فکر اساسی بکنیم زیرا با این وضعیت نه در رده ملی و نه در رده باشگاهی به جایی نخواهیم رسید. نه تنها تیم ملی بلکه در لیگ برتر هم جوان‌گرایی و ساخت یک نسل جدید صورت نگرفته است و باز هم به سراغ بازیکنان گذشته می‌روند تا ریسک نکنند؛ با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم. این‌قدر ضعیف شده‌ایم که در سیدبندی‌ها نیز جایی در رتبه‌های اول نداریم!

درخشان در ادامه مطرح کرد: در بازی‌های قبلی مقابل قطر آن‌طور که باید ظاهر نشدیم، اما اکنون فرصت خوبی برای جبران است؛ قطر می‌تواند سد راه تیم ملی شود و باید بازیکنان کلیدی این تیم را مهار کنیم در غیر اینصورت عدم کسب نتیجه لازم مقابل این تیم محتمل است. اگر آنالیز خوبی روی بازیکنان این کشور صورت نگیرد قطعاً به مشکل برخواهیم خورد. تیم ملی قطر دیگر آن تیم سال‌های دور نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی مقابل تیم‌های ساده آسیا به مشکل برمی‌خوریم قطعاً مقابل قطر نیز عملکرد خوبی نخواهیم داشت. زمانی تیم اول آسیا بودیم و ازبکستان تا همین چند سال گذشته حریف تمرینی ما در بازی‌های دوستانه بود، اما حالا این‌قدر اوضاعمان خراب شده که برخی بابت تساوی مقابل ازبکستان جشن می‌گیرند و می‌گویند عملکرد خوبی داشتیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *