رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: مبنای فعالیت دادگستری، سند تحول و تعالی قوه قضاییه است

9:38 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۱۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: مبنای فعالیت دادگستری، سند تحول و تعالی قوه قضاییه است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، مبنای فعالیت مجموعه دادگستری را سند تحول و تعالی قوه قضاییه عنوان کرد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل‌الهی در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، مبنای فعالیت مجموعه دادگستری را سند تحول و تعالی قوه قضاییه عنوان کرد.

وی افزود: سند تحول قضایی مورد عنایت و مطالبه مقام معظم رهبری در دوران مسئولیت شهید رئیسی در مجموعه تنظیم و کلید خورد و در مدیریت حجتا‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه این مهم کار پژوهشی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف با حضور اساتید مجرب است، عناون کرد: رویکرد ما اجرای دقیق سند در راستای احقاق حقوق عامه با حفظ کرامت مردم است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی سامانه صدور گواهی سوء پیشینه را از دیگر ثمرات سند تحول عنوان کرد و گفت: متوسط زمان صدور گواهی سوءپیشینه در استان ۱۲ ساعت است.

وی کمبود منابع مالی و نیروی انسانی را از چالش‌های امروز مجموعه دانست و گفت: با حجم ورودی پرونده‌های قضایی و کمبود‌های یادشده بی‌شک، کیفیت امور و اهداف مد نظر سند تحول دچار اختلال خواهد شد.

صیانت از حقوق عامه ماموریت اصلی دستگاه قضایی است

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور نیز در این جلسه صیانت از حقوق عامه مردم را به عنوان ماموریت اصلی مجموعه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه، ظرفیت عظیم حقوق دانان بسیجی برای کمک به دستگاه‌های حقوقی، قضایی و تقنینی کشور در قوای سه گانه و سایر نهاد‌های حکومتی را بی‌بدیل دانست و افزود: هرجایی در عرصه ملی و بین‌المللی نیاز به حضور و نقش آفرینی حقوق دانان بسیجی باشد، با صلابت و مقتدرانه ورود خواهیم کرد و از حقوق ملت، نظام و انقلاب اسلامی و مستضعفین عالم دفاع خواهیم کرد.

وی رسالت این سازمان را جهاد حقوقی، عدالت‌گستری، مطالبه گری و مبارزه با فساد برای تحقق عدالت، پیشرفت و خدمت‌رسانی با تأسی از توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: این مسیر با استفاده از ظرفیت ارزشمند حقوقدانان بسیجی، انقلابی، متعهد و پای کار در سراسر کشور آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف در قوای سه گانه هستیم و در این مسیر با تبدیل فرایند‌های دیوان سالاری به فرآیند‌های جهادی به عنوان الگویی از مدیریت اسلامی در عرصه کار و تلاش حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *